A BMW egyik főnöke szerint külön sáv kéne a villanyautóknak az autópályán

2024.08.14. 09:25

  • A német Merkur.de interjút készített Milan Nedeljkoviccsal, a BMW gyártásért felelős igazgatótanácsi tagjával.
  • Nedeljkovic szerint nem állami támogatással kell ösztönözni az embereket villanyautó vásárlásra.
  • Szerinte olyan kiváltságokat kéne nekik adni, mint az ingyenes parkolás vagy egy villanyautós sáv az autópályán.

Egy tartalmas interjút készített a német Merkur.de Milan Nedeljkoviccsal, a BMW gyártásért felelős igazgatótanácsi tagjával, akivel többek között beszéltek a vállalat jövőbeli terveiről, az elektrifikációról, valamint a villanyautók támogatásáról – az utóbbira Nedeljkovicsnak érdekes ötletei voltak.

A lap az interjú során kitért az elektromos autók állami támogatására, a vásárlás ösztönzésére. Nedeljkovic szerint az állami támogatásoknak hosszú távon nincs értelmük, az e-autók vásárlását más kiváltságokkal kellene ösztönözni: 

„Például kiváltságos enegedélyek a városközpontokban, az ingyenes parkolás lehetősége vagy egy külön sáv az autópályán. Ha a dugóban állva állandóan elektromos autók előznek meg, biztos sokan megfontolnák, hogy váltsanak-e.”

Hangsúlyozta, hogy szerinte jó irány, hogy minél több elektromos autó közlekedjen az utakon, de nem tartja reálisnak és megvalósíthatónak, hogy 2035-re betiltsák a belső égésű motoros új járművek értékesítését.

Gyártás szempontjából elkötelezettek az elektromos átállásra, de termelési stratégiájuk középpontjában továbbra is a rugalmasság áll: ez azt jelenti, hogy olyan autókat terveznek, amelyek belső égésűek, hibridek vagy akár villanyautók is lehetnek. Így a gyártás során az igényeknek megfelelően tudják megépíteni az adott modelleket. Az egyik ilyen példa az új BMW X2, amiből elektromos, dízel és hibrid verzió is van. Viszont terveik szerint minden harmadik autójuk tisztán elektromos meghajtású lesz az idei évben.

A készülő debreceni gyár is szóba került, amiről a termelés főnöke kifejtette, hogy azért választották Magyarországot, mert egyrészről Európába akarnak fektetni, másrészről „sok a beszállító, jók az egyetemek és jó infrastruktúra áll rendelkezésre az autóipar számára.”