Elektromos Vitara, új Lancia raliautó és a kínaiak friss reménysége a 2025-ös Brüsszeli Autószalonon!
Tavaly elmaradt a Brüsszeli Autószalon, miután több meghatározó gyártó is visszavonta a részvételi szándékát. Az évszázados múltra visszatekintő expó azonban idén visszatért, és immár 101. alkalommal rendezik meg.
Kijelenthetjük, hogy az egy éves kihagyás csak jót tett az eseménynek, mivel az idei kiadás több szempontból is rekordnak számít. Ezúttal 63 márka kiállítását nézhetik meg az érdeklődők, amelyek közül 15 először képviselteti magát az eseményen.
Bár idén is akadt néhány olyan különlegesség, mint a több mint 2000 lóerős Rimac Nevera, vagy a 145 millió forintos Lamborghini Temerario, a Brüsszeli Autószalon hagyományosan nem a vadító koncepciókról és a csúcsteljesítményű hipersportautókról szól – sokkal inkább a hétköznapi modelleké a főszerep. Adott hát a lehetőség, hogy a közeljövő modelljeit még a megjelenés előtt életnagyságban láthassuk. Íme, a néhány legizgalmasabb és legfontosabb.

Mostanában minden a kínai márkák nyugati offenzívájáról szól, az ázsiai jövevények pedig a brüsszeli autószalonról sem hiányoztak. Egyebek között a Leapmotor, a BAIC, a Honqqi az Xpeng és az Omoda neve is szerepel a kiállítók között, a talán legfontosabb modellt azonban a BYD mutatta be. Az Atto 2 egy kisméretű városi crossover, ami az Atto 3 kistestvéreként érkezik. Az alap változatban egy 45,1 kilowattórás akkumulátor biztosítja a 312 kilométeres hivatalos hatótávot, de később egy nagyobb akkuval szerelt kiadás is várható. Az Atto 2 nyáron kerül a kereskedésekbe, legnagyobb vonzereje pedig az ára lesz: bár pontos számot még nem tudunk, bőven 30 ezer font (14,7 millió forint) alatti összegre számítunk.
Az Alfa Romeo Junior élete nem indult egyszerűen. Először egy idő előtt kiszivárgott kémfotó borzolta a kedélyeket, később pedig a modell eredeti nevével (Milano) akadt jogi probléma. Az akadályok azonban végre elhárultak, a modell pedig a 2024-es Az Év Autója szavazás döntőjébe is bekerült – igaz, nyernie nem sikerült. A Juniort eredetileg csak tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánccal kínálták, de Brüsszelben most egy új, sima hibrid változat is bemutatkozott. Az Ibrida Q4 nevű kiadásban egy 1,2 literes turbós benzinmotor bújik meg, ráadásul egyes piacokon az elsőkerék meghajtású mellett akár összkerekes kivitelben is rendelhető lesz.
Az Alfa Romeo Junior testvérmodelljéből, a Jeep Avenger 4xe-ből is érkezik egy új, limitált kiadású verzió. A beszédes nevű The North Face Edition az azonos nevű, túraruházatra specializálódott vállalattal közösen készült, és kifejezetten a természetjárás szerelmeseit igyekszik megszólítani. Összesen 4806 példány készül belőle, mivel ilyen magas az Európai Unió legmagasabb hegye, a Mount Blanch. A The North Face Edition nagyrészt megegyezik az alap Avenger 4xe modellel, de többek között az aranyszínű díszítőelemek, a különleges szőnyegek, és a műszerfal díszítése teszik különlegessé.
A Lancia egy teljes arculatváltás közepén tart, amelynek első gyümölcsét – egy furcsa közjáték után – 2024 januárjában láthattuk először az új Ypsilon képében. Az Alfa Romeo Junior és a Jeep Avenger testvérmodelljéből most egy Rally4 szabályrendszer szerint épült versenyváltozat is született – ezzel a hódolva az olasz márka legendás múltja előtt. Az alapmodell 1,2 literes turbós háromhengeresét 209 lóerőig húzták, ami egy 5 sebességes manuális váltón és egy sperrdifin keresztül jut el az első kerekekhez. Az ára 75 ezer euró, azaz 31 millió forint.
Az új, tisztán elektromos Renault Twingo 2026-ban érkezik, az ígéretek szerint pedig az eddigi legolcsóbb villanyautók egyike lesz. A megjelenésre várva a Renault fokozatosan egyre többet árul el a modellről: a Brüsszeli Autószalonon például végre megmutatták a csöppség belsejét, ami a 20 ezer euró (8,2 millió forint) alatti tervezett ár ellenére sem tűnik fapadosnak. Egy hét colos digitális műszeregység és egy 10,1 colos infotainment kijelző is helyet kap a műszerfalon, az összképet pedig ovális formák és színes betétek teszik teljessé.
Zárjuk végül egy közönség kedvenccel! A Suzuki azon kevés gyártók egyike, amelyeknek még egyáltalán nincs tisztán elektromos autója. A még idén érkező eVitara ezt a hiányosságot igyekszik pótolni. A modell a gyártó Heartect-e nevű platformjára épül, és kétféle akkucsomaggal, akár összkerékhajtású, könnyebb terepezésre alkalmas kivitelben is rendelhető lesz. A nagyobbik akkucsomaggal a hatótáv 400 kilométer körül várható.
Forrás: autoexpress.co.uk

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gigabírsággal szorítanák vissza Kaliforniában a legjobb büntetéselkerülő trükköt
Az egyszerű közlekedési szabálysértők után a bűnözők is rákaptak, ezért a szigorítás.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
