Elektromos Vitara, új Lancia raliautó és a kínaiak friss reménysége a 2025-ös Brüsszeli Autószalonon!

2025.01.13. 17:40

Tavaly elmaradt a Brüsszeli Autószalon, miután több meghatározó gyártó is visszavonta a részvételi szándékát. Az évszázados múltra visszatekintő expó azonban idén visszatért, és immár 101. alkalommal rendezik meg.

Kijelenthetjük, hogy az egy éves kihagyás csak jót tett az eseménynek, mivel az idei kiadás több szempontból is rekordnak számít. Ezúttal 63 márka kiállítását nézhetik meg az érdeklődők, amelyek közül 15 először képviselteti magát az eseményen.

Bár idén is akadt néhány olyan különlegesség, mint a több mint 2000 lóerős Rimac Nevera, vagy a 145 millió forintos Lamborghini Temerario, a Brüsszeli Autószalon hagyományosan nem a vadító koncepciókról és a csúcsteljesítményű hipersportautókról szól – sokkal inkább a hétköznapi modelleké a főszerep. Adott hát a lehetőség, hogy a közeljövő modelljeit még a megjelenés előtt életnagyságban láthassuk. Íme, a néhány legizgalmasabb és legfontosabb.

Mostanában minden a kínai márkák nyugati offenzívájáról szól, az ázsiai jövevények pedig a brüsszeli autószalonról sem hiányoztak. Egyebek között a Leapmotor, a BAIC, a Honqqi az Xpeng és az Omoda neve is szerepel a kiállítók között, a talán legfontosabb modellt azonban a BYD mutatta be. Az Atto 2 egy kisméretű városi crossover, ami az Atto 3 kistestvéreként érkezik. Az alap változatban egy 45,1 kilowattórás akkumulátor biztosítja a 312 kilométeres hivatalos hatótávot, de később egy nagyobb akkuval szerelt kiadás is várható. Az Atto 2 nyáron kerül a kereskedésekbe, legnagyobb vonzereje pedig az ára lesz: bár pontos számot még nem tudunk, bőven 30 ezer font (14,7 millió forint) alatti összegre számítunk.

Az Alfa Romeo Junior élete nem indult egyszerűen. Először egy idő előtt kiszivárgott kémfotó borzolta a kedélyeket, később pedig a modell eredeti nevével (Milano) akadt jogi probléma. Az akadályok azonban végre elhárultak, a modell pedig a 2024-es Az Év Autója szavazás döntőjébe is bekerült – igaz, nyernie nem sikerült. A Juniort eredetileg csak tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánccal kínálták, de Brüsszelben most egy új, sima hibrid változat is bemutatkozott. Az Ibrida Q4 nevű kiadásban egy 1,2 literes turbós benzinmotor bújik meg, ráadásul egyes piacokon az elsőkerék meghajtású mellett akár összkerekes kivitelben is rendelhető lesz.

Az Alfa Romeo Junior testvérmodelljéből, a Jeep Avenger 4xe-ből is érkezik egy új, limitált kiadású verzió. A beszédes nevű The North Face Edition az azonos nevű, túraruházatra specializálódott vállalattal közösen készült, és kifejezetten a természetjárás szerelmeseit igyekszik megszólítani. Összesen 4806 példány készül belőle, mivel ilyen magas az Európai Unió legmagasabb hegye, a Mount Blanch. A The North Face Edition nagyrészt megegyezik az alap Avenger 4xe modellel, de többek között az aranyszínű díszítőelemek, a különleges szőnyegek, és a műszerfal díszítése teszik különlegessé.

A Lancia egy teljes arculatváltás közepén tart, amelynek első gyümölcsét – egy furcsa közjáték után – 2024 januárjában láthattuk először az új Ypsilon képében. Az Alfa Romeo Junior és a Jeep Avenger testvérmodelljéből most egy Rally4 szabályrendszer szerint épült versenyváltozat is született – ezzel a hódolva az olasz márka legendás múltja előtt. Az alapmodell 1,2 literes turbós háromhengeresét 209 lóerőig húzták, ami egy 5 sebességes manuális váltón és egy sperrdifin keresztül jut el az első kerekekhez. Az ára 75 ezer euró, azaz 31 millió forint.

Az új, tisztán elektromos Renault Twingo 2026-ban érkezik, az ígéretek szerint pedig az eddigi legolcsóbb villanyautók egyike lesz. A megjelenésre várva a Renault fokozatosan egyre többet árul el a modellről: a Brüsszeli Autószalonon például végre megmutatták a csöppség belsejét, ami a 20 ezer euró (8,2 millió forint) alatti tervezett ár ellenére sem tűnik fapadosnak. Egy hét colos digitális műszeregység és egy 10,1 colos infotainment kijelző is helyet kap a műszerfalon, az összképet pedig ovális formák és színes betétek teszik teljessé.

Zárjuk végül egy közönség kedvenccel! A Suzuki azon kevés gyártók egyike, amelyeknek még egyáltalán nincs tisztán elektromos autója. A még idén érkező eVitara ezt a hiányosságot igyekszik pótolni. A modell a gyártó Heartect-e nevű platformjára épül, és kétféle akkucsomaggal, akár összkerékhajtású, könnyebb terepezésre alkalmas kivitelben is rendelhető lesz. A nagyobbik akkucsomaggal a hatótáv 400 kilométer körül várható.

Forrás: autoexpress.co.uk