- Eltűnhet a sokat kritizált turbós négyhengeres a Mercedes-AMG C 63 orrából.
- A helyét a más AMG-kben is használt háromliteres sorhatos veheti át.
- Szomorú, de V8 egyáltalán nem várható, túl sok módosítást igényelne a beépítése.
- Az új motor a facelifttel érkezhet.
- Szinte biztos, hogy a frissített C 63 a jelenlegihez hasonlóan hibrid lesz.
Amióta bemutatták a Mercedes-AMG C 63 S-t, az internet népe azóta egy emberként hőzöng. Az ok rém egyszerű: a legújabb C 63-at már nem dörgő hangon rotyogó V8 hajtja, hanem egy turbós sornégy, hibrid rendszerrel kiegészítve. Bár a C 63 S valójában egy felháborítóan nagyszerű autó (itt kifejtem), teljesen megértem azokat is, akik a négyhengeres miatt nem vágynak rá.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni
A motorja feleakkora, mint az elődjének, miközben 680 lovat és 1020 Nm-t tud, tehát nem kérdés, hogy embertelenül gyors. De közben jó is?

Mindez az eladási számokon is látszik: hiába 680 lóerő a csúcsteljesítmény, hiába 1018 Nm a csúcsnyomaték, és hiába brutális a menetdinamika, a C 63-ból drasztikusan kevesebb fogy, mint amit a Mercedes várt. És szinte biztos, hogy a várt számokba már előre belekalkuláltak valamennyi csökkenést.
Most úgy tűnik, hogy Affalterbach-ban rájöttek, hogy ez így nem mehet tovább, muszáj lépni. Biztosnak tűnik, hogy a jövőben érkező (még nem tudjuk mikor), frissített C osztály csúcsváltozatába már nem a négyhengeres benzinest szerelik majd.

Az Autocar információi szerint a faceliftes C 63 a jelenleg más AMG-kben is használt, háromliteres, turbós sorhatos benzinest kaphatja. Ez logikusnak tűnik, hiszen ezt a motort használják többek között az E 53-ban és a CLE 53-ban is, előbbiben ráadásul hibrid rendszerrel kiegészítve. Szinte biztos, hogy a frissített C 63 az elődhöz hasonlóan hibrid marad, amihez minden adott.
Bérelt helye van a konditerem előtt
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

Bár jelenleg a Mercinél akad négyliteres, turbós V8-as is, arra kis esély mutatkozik, hogy bekerüljön a C 63-ba. Az elérhető információk alapján úgy tűnik, hogy túl sok szerkezeti módosításra lenne szükség ahhoz, hogy a V8-ast belecipőkanalazzák a C osztály motorterébe.
A helyzet tehát valószínűleg egy fokkal szimpatikusabb lesz a leendő vásárlók számára, ugyanakkor a V8 hiánya miatt így maradhat némi keserű szájíz. Bár mindez erősen valószínű, a Mercedes egyelőre még nem erősítette meg az információkat, így a végső specifikációkra a hivatalos bemutatóig még várnunk kell.
Forrás: Autocar / Carscoops / Mercedes

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
