Annak ellenére, hogy még több mint fél év van hátra a bemutatóig, már most kiszivárogtak az első képek és információk a Fiat következő kisautójáról. A 199-es típusszámú modellt ismét az Italdesign tervezte, akárcsak az első generációs Puntót, ami meg is látszik a formán: az autó már-már buszlimuzinosan egybeszabott, a meredek motorháztető pedig folytatja a szélvédő vonalát. Emellett az új modell új hűtőmaszkot is kapott, amely sokkal agresszívabb hatást kelt, mint a legtöbb jelenlegi Fiat orrdíszítése. A hatalmasra tátott szájra emlékeztető, de vízszintesen kettéosztott hűtőnyílás ugyan nem túl eredeti - hasonlót találunk például az Audi A3-ason -, viszont igazán látványos, és nem is minden előzmény nélkül való, hiszen a Doblo kisáruszálllító orrán is hasonló megoldással találkozunk, igaz, sokkal darabosabb formában.
A 3,9 méter hosszú és 2,46 méteres tengelytávú modell tágasabb lesz elődjénél, ami a megnövekedett belmagasság mellett az előretolt kabinnak köszönhető. Az új Punto lemezei alatt már a GM és a Fiat szakemberei által közösen kifejlesztett új padlólemezt találjuk, amely később az új Opel Corsa alapjául is szolgál. A szakemberek a jól bevált recept szerint dolgoztak: elöl MacPherson felfüggesztést találunk, míg hátul hosszlengőkaros csatolt felfüggesztést alkalmaztak, ami az első VW Golf óta egyfajta ipari szabványnak számít ebben a kategóriában.
A motorválasztékot illetően többféle találgatás is közkézen forog, de abban mindegyik megegyezik, hogy szélesebb lesz a dízelmotor-választék és erősebb motorokból áll majd. Az alapot valószínűleg az 1,3 literes JTD motor 70 és 90 lóerős változatai jelentik majd, de pletykálnak 120 és 150 lóerős 1,9 literes dízel-változatokról is. A benzinmotorok alighanem a már ismert egységek közül kerülnek ki: 1,2 és 1,4 literes négyhengeresekről hallani 65, 80 és 100 lóerős teljesítménnyel. A benzines csúcsmodellről többféle találgatás is szárnyra kapott: egyesek szerint egy 1,4 literes turbómotort szerelnek a motorházba, mások szerint marad az 1,8 literes benzinmotor.
A hivatalos bemutatóra várhatóan a Frankfurti Autókiállításon kerülhet sor, a forgalmazás beindítására viszont alighanem 2006 elejéig még várnunk kell.