A négyajtós amerikai bemutatója után március első napjaiban az Európának szánt Rio is megérkezik. Ahogy a lépcsőshátú Rio, az ötajtós is gyökeresen eltér az előző Riótól: a kombiszerű, hosszú túlnyúlásokkal megáldott első generáció helyett egy korszerű, hosszú tengelytávú, széles, de viszonylag rövid kisautót készítettek a koreaiak, akárcsak a B-szegmens többi jellegzetes piaci szereplője.
A Picanto és a Cerato közt elhelyezkedő autóról továbbra sincsenek hivatalos adataink, így csupán a gyári sajtóközleményben leírtakra támaszkodhatunk. Ezek szerint két benzines és egy dízelmotorral készül a típus, méghozzá olyan motorokkal, amelyek saját kategóriájukban a legerősebbek közé tartoznak. A szokásos PR-túlzásoktól mentes, de nem hivatalos információink szerint egy 110 lóerős 1,6 literes és egy 1,4 literes 90 lóerő körüli teljesítményű benzinmotor és valamelyik már ismert Hyundai dízelmotor kerülhet az autóba.
A közlemény az autó helykínálatáról is ódákat zeng, ami a képeket elnézve nem is tűnik túlzásnak: a Rio szemre jócskán túlnő a kategória átlagán, az alsó középkategóriát ostromolva külső méreteivel. A genfi bemutató után persze jóval többet fogunk tudni, a nyár folyamán pedig már élőben is megcsodálhatjuk a kereskedésekben a négy- és ötajtós Rio-változatokat.