A Lancia egyelőre tanulmányautóként állítja ki a legfürgébb Ypsilont Genfben, de a sajtóközleményben már a sportos Lanciák visszatéréséről is szó esik.
Az Ypsilon Sport megalkotásával jól bevált receptet követ a Lancia: a városi kisautót a Fiat csoport jelenleg gyártott legerősebb négyhengeres dízelmotorjával szerelték fel, és az autó többi részletét is a megnövekedett teljesítményhez igazították. Az olaszok azonban, gondolva a Lancia márka hírnevére, nem egyedül álltak neki a tuningolásnak: a formai részletek kidolgozását a Zagato stúdióra bízták.
A formatervezéssel foglalkozó családi vállalkozás, amely egykor különleges Alfa, Aston Martin, és persze Lancia alapokon nyugvó, egyedi formájú sportkocsijaival vált híressé, nem végzett félmunkát. Sikerült elérniük, hogy az Ypsilon Sport megtartsa sajátos egyéniségét, de aranyos városi kisautóból már-már férfias karakterű minisportolót faragtak. A módszerek persze ugyanazok voltak, mint egy szokványos utcai tuning esetében: kicserélték az első és hátsó lökhárítókat, a sárvédő-ívekre szélesítések kerültek, a küszöböket pedig műanyag elemekkel toldották meg. Egyedül az áttervezett hátsó ajtó és az üvegezett tető utal arra, hogy itt valamivel többről van szó, mint ügyes utcai tuningról. A tanulmány egyik jellegzetes vonása az első lökhárító nyílásainak lapított hatszög formája, amely a dupla kipufogóvégen is visszaköszön: ez a motívum halvány utalás a Zagato korábbi munkáira, amelyeken szintén gyakorta előfordul a hatszögforma.
A külső mellett az autó belsejét ki kezelésbe vették a formatervezők: erről árulkodik a négy különleges sportülés, valamint az áttervezett műszerfal és a belső kárpitozás. Minden az autó külsejét is uraló két színben, narancssárgában és feketében pompázik, és nyoma sem maradt az Ypsilon alapmodellek kényelem-orientált belső megoldásainak: az utastér kőkemény sportkocsira utal.
Ami a műszaki részt illeti, a Lancia kitett magáért: az 1,9 literes 150 lóerős dízelmotor teljesítményéhez méltóan 15 mm-rel lejjebb ültették a futóművet, kicserélték a rugókat, a lengéscsillapítókat és a fékrendszert - elöl 320, hátul 240 mm átmérőjű féktárcsákat találunk úszó ágyazású féknyergekkel - az eredeti kerekek helyét pedig 17 hüvelykes könnyűfém felnikre szerelt 205/40 R17-es Pirelli PZero Nero abroncsokra cserélték. A hatsebességes kézi váltóval felszerelt Ypsilon Sport megy is, mint a veszedelem: állórajttal 7,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, a végsebessége 212 km/h, de a Lancia szerint még fontosabb, hogy 60-ról 100 km/h sebességre 5,3, 80-ról 120 km/h-ra pedig 7,3 másodperc alatt gyorsul.
Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a genfi bemutató után lesz-e folytatás, de úgy hírlik, hogy már folyik egy sportos Lancia Ypsilon változat fejlesztése, így az sem elképzelhetetlen, hogy az Ypsilon Sport egy egyszerűbb változata hamarosan piacra kerül.