A Porsche első terepjárója jócskán túlteljesítette az eredeti várakozásokat. A gyártás 2002 augusztusában indult, és a sportkocsigyártó stratégái évi 25 ezer Cayenne eladását tervezték, ehelyett több mint 30 ezer példány fogy a típusból évente. Így fordulhatott elő, hogy már most elkészülhetett a százezredik példány, amelynek a tervek szerint csak 2006 nyarán kellett volna legördülnie a futószalagról. A Cayenne az Egyesült Államokban és Kanadában a legsikeresebb, itt kerül forgalomba az eladott autók mintegy 40%-a, de Latin-Amerikában, Délkelet-Ázsiában, a Közel-Keleten és Oroszországban is alaposan feldobta az eladásokat a Porsche terepjárója.
Amikor 2000 körül kiderült, hogy a Porsche egy terepjáróval szeretné bővíteni a kínálatát, a legtöbb elemző úgy vélte, hogy a cég könnyen belebukhat, ha ezen a területen próbálkozik, amely olyan távol esik korábbi vadászterületétől, a sportkocsik piacától. Az, hogy a Cayenne mégis sikeres lett, elsősorban annak köszönhető, hogy a piacon alig akad hasonló modell, amely ugyanilyen erős és gyors, egyaránt jól teljesít terepen és közúton, és a márkajelzése ekkora presztízst hordoz.