A képen látható Touareg terepjáró vezető nélkül is jól boldogul. A Stanley becenevű prototípust a Volkswagen a vezető nélküli járművek számára kiírt US Grand Challenge 2005 nevű versenyre építette a Stanford Egyetem tudósaival együttműködve.
A németországi Oscherslebenben tartott bemutatón a jármű sikeresen végighaladt egy off-road pályán, bizonyítva, hogy valóban képes segítség nélkül felmérni saját környezetét és meghozni a továbbhaladáshoz szükséges döntéseket. A tájékozódáshoz az autó radar- és lézer-érzékelőket, illetve egy igen precíz műholdas navigációs berendezést használ, az adatok értékelését, valamint a kormányzás, a motor és a fékrendszer vezérlését pedig hét egymáshoz kapcsolt, 1,6 GHz-es Intel processzor végzi a külön erre a célra kifejlesztett program alapján. A VW szerint Stanley lehet az első lépés a jövő vezetést segítő berendezései felé, amelyek rövid időre akár át is vehetik az irányítást a sofőrtől, ha a helyzet úgy kívánja.
A bemutatón persze elég könnyű dolga volt a vezető nélküli Touaregnek: az igazi próba az október 8-án kezdődő Grand Challenge lesz, ahol az autónak több mint 200 kilométert kell megtennie Kalifornia és Nevada változatos domborzatú sivatagos részein át, minden külső segítség nélkül. A tavaly megrendezett első Grand Challenge-en egyetlen indulónak sem sikerült célba érkeznie, így senki nem szerezte meg az egymillió dolláros fődíjat, de talán majd az idén.