A német tuningcég saját sebességi rekordját döntötte meg egy alaposan átalakított E-osztályú Mercedessel. Az E V12 350,2 km/h-val száguldott az olaszországi Nardo versenypályán, így elismerten ez lett a világ leggyorsabb, közúti forgalomban is használható szedánja. A Brabusnak ráadásul nem ez az első ilyen típusú rekordja: az előző E-osztályon alapuló 12 hengeres modelljük már 1996-ban elérte a 330 km/h-es sebességet.
Az új E V12-es külsőre alig tér el a szokványos E-osztályú Mercedesektől, de az orrába az S-osztály V12-es motorjának alaposan átdolgozott változatát operálták a Brabus tuningmesterei. Az eredetiben 5,5 literes motor hengerűrtartalmát 6,3 literre növelték, így az ikerturbós szörnyeteg 640 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 1026 Nm, így nem csoda, hogy az E V12 szupersportkocsikra jellemző sebességgel képes haladni. Az autó gyorsulása is lélegzetelállító: 4,5 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, 11,7 másodperccel az indulás után már 200-zal haladhat, és 30,6 másodperc kell a 300 km/h eléréséhez.
Ekkora teljesítménnyel persze aligha tudna bármit is kezdeni egy E-osztályú Mercedes, ezért az ötsebességes automata váltót átdolgozták, a karosszériát megerősítették és a futóművet 30 mm-rel leültették. A fékrendszert teljes egészében kicserélték – elöl 12 dugattyús féknyergeket és 375 mm-es féktárcsákat, hátul 6 dugattyús féknyergeket és 355 mm-es féktárcsákat találunk – és persze a kereket is a speciális igénybevételhez igazították. A rekorder-autóra 19 hüvelykes Brabus Monomlock VI-os felniket szereltek, amelyekre elöl 255/35 ZR 19-es, hátul 285/30 ZR 19-es Pirelli gumik kerültek.
Mindezek ellenére a Brabus szerint az E V12-es elsősorban továbbra is a luxusról szól: a futóművet úgy hangolták, hogy jó úton ne legyen túl kényelmetlen, az autó belsejét pedig bőrrel burkolták, így a vásárló egy olyan utazókocsit kap a pénzéért, amely könnyedén tartja a lépést bármilyen sportkocsival. A Brabus szuper E-osztálya persze nem olcsó mulatság: az ára 298 ezer euró, azaz átszámítva mintegy 74 millió forint.