Egyszerűen nem éri meg tovább gyártani a luxusmodell benzinmotoros csúcsváltozatát, mivel évente csupán néhány száz példányt adnak el belőle.
A 3,2 literes hathengeres ugyan jóval erősebb, mint az autóhoz kínált többi, öthengeres motor, viszont ezzel a motorral különösen drága és nagy fogyasztású a Lancia csúcsmodellje. A típus eladásainak bő 95%-át ráadásul már most is a dízelváltozatok teszik ki, és a fennmaradó 5% nagyobb része is a gyengébb benzinmotoros autókból áll, mivel a Thesis legfontosabb piacán, Olaszországban a nagy hengerűrtartalmú autók adózási feltételei különösen kedvezőtlenek.
A 230 lóerős V6-ost persze nem pótolhatják teljes egészében a jelenleg kínált, 170 és 185 lóerős benzines és dízelmotorok, de úgy tudjuk, hamarosan a Thesis is megkapja a 2,4 literes Fiat turbódízel 200 lóerős változatát, amelyet eddig csak az Alfa Romeo legújabb modelljeibe szereltek be.