Az új Splashről egyelőre meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a Suzuki, de a GM Europe már a frankfurti bemutató előtt lelövi az összes poént az Opel Agila kapcsán. A két autó ugyanis csak néhány külsőségben – így az orr-rész és a hátsó lámpák kialakításában – tér el egymástól, egyébként csavarról csavarra megegyeznek.
Az Agila épp az eltérő orr miatt 20 mm-rel hosszabb, mint a Splash – egész pontosan 3740 mm távolság van a két lökhárító legszélső pontjai között – de 1,68 méteres szélességük és 1,59 méteres magasságuk megegyezik, csakúgy, mint 2,35 méteres tengelytávjuk. Az Opel azt is elárulta, hogy a papíron ötüléses kiskocsi mennyi csomagot képes elnyelni. Alaphelyzetben 225 literes az Agila csomagtere, ami ebben a méretkategóriában egyáltalán nem tűnik kevésnek, és a hátsó ülések lehajtásával akár 1050 literre is növelhető a rendelkezésre álló térfogat. A hátsó üléssor nem mozgatható, viszont 60:40 arányban dönthető. Emellett az autóban számos kisebb rakodórekeszt alakítottak ki, és külön rekeszt kaptak a csomagtér falában olyan lényeges kellékek, mint az elsősegély-csomag vagy az elakadásjelző.
Az Opel ezúttal a motorválasztékban sem jár külön utakon: ugyanazt a három motort találjuk benne, mint a Splashben. A 997 köbcentis, 65 lóerős, 90 Nm csúcsnyomatékú háromhengeressel a kisautó végsebessége 160 km/h, 14,8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, átlagfogyasztása pedig 5,3 liter 100 kilométeren. Dinamikája tehát hasonló, mint a PSA-Toyota ikrek vagy a Fiat Panda hasonló teljesítményű alapmodelljeinek, épp csak teljesíti az elvárható minimumot. Az 1,2 literes négyhengeressel az adatok szerint már könnyebb lesz együtt élni. Ez a motor 86 lóerős, és 114 Nm-t ad le 4000-es percenkénti fordulatszámon, így 12 másodperc alatt érhető el vele a 100-as tempó, a végsebesség már 174 km/h, és az átlagfogyasztás még így is csupán 5,7 liter 100 kilométerre. A Fiat 1,3 literes, 75 lóerős dízelmotorja a középút. Legfeljebb 162 km/h-s sebességig gyorsíthatja az Agilát, viszont 13,5 másodperc alatt elérhető vele a 100-as tempó. Takarékosságban értelemszerűen ez a legjobb, fogyasztása vegyes ciklusban 5 liter alatt marad 100 kilométeren. A motorok szén-dioxid-kibocsátása természetesen a fogyasztásuknak megfelelően alacsony. Az ezres 126, az ezerkétszázas 135, a kis dízel pedig 130 grammot ereszt a levegőbe az üvegház-hatásért elsősorban okolt gázból egy kilométeren.
A viszonylag nagy végsebesség-értékek és a kedvező fogyasztási adatok persze nem csak a motorok kiválóságát mutatják. A téglaforma előd után az új Agila gömbölydedebb formákat kapott, így a légellenállása is jócskán lecsökkent. A formatényező értéke 0,35, ami egy ilyen rövid autótól nem rossz eredmény, és a kis homlokfelülettel együtt abszolút értékben is alacsony légellenállást eredményez.
Az Agila biztonsági szempontból már alapkivitelben is egész jól felszerelt kisautó. Az alapkiépítés része az ABS, négy első légzsák, valamint az ötajtós kivitel esetén az ISOFIX gyermekülés-rögzítő pontok. A drágább változatokhoz ESP, kipörgésgátló és függönylégzsák is jár majd. Szokatlan extrákat nem vonultat fel a legkisebb Opel, de ami manapság egy korszerű autóban már elvárható – így a légkondicionáló, a kormányról vezérelhető mp3-lejátszós hifi, az első elektromos ablakemelők, a távirányítású központi zár vagy az alumínium keréktárcsa-készlet –, az mind rendelkezésre áll, nyilván a vásárlók pénztárcájától függően.
Az Opel azt várja, hogy az új Agila megismétli elődje sikeres szereplését. Az első generációból hét év alatt mintegy 440 ezer példány készült, és a kategóriájában még 2006-ban is 6,6%-os részesedést ért el. Elsősorban Dél-Európában – így Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban – várnak jó eredményeket a típustól, ahol a kisautók igen közkedveltek, no meg hazai pályán, Németországban.