Az új Splashről egyelőre meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a Suzuki, de a GM Europe már a frankfurti bemutató előtt lelövi az összes poént az Opel Agila kapcsán. A két autó ugyanis csak néhány külsőségben – így az orr-rész és a hátsó lámpák kialakításában – tér el egymástól, egyébként csavarról csavarra megegyeznek.
Az Agila épp az eltérő orr miatt 20 mm-rel hosszabb, mint a Splash – egész pontosan 3740 mm távolság van a két lökhárító legszélső pontjai között – de 1,68 méteres szélességük és 1,59 méteres magasságuk megegyezik, csakúgy, mint 2,35 méteres tengelytávjuk. Az Opel azt is elárulta, hogy a papíron ötüléses kiskocsi mennyi csomagot képes elnyelni. Alaphelyzetben 225 literes az Agila csomagtere, ami ebben a méretkategóriában egyáltalán nem tűnik kevésnek, és a hátsó ülések lehajtásával akár 1050 literre is növelhető a rendelkezésre álló térfogat. A hátsó üléssor nem mozgatható, viszont 60:40 arányban dönthető. Emellett az autóban számos kisebb rakodórekeszt alakítottak ki, és külön rekeszt kaptak a csomagtér falában olyan lényeges kellékek, mint az elsősegély-csomag vagy az elakadásjelző.
Az Opel ezúttal a motorválasztékban sem jár külön utakon: ugyanazt a három motort találjuk benne, mint a Splashben. A 997 köbcentis, 65 lóerős, 90 Nm csúcsnyomatékú háromhengeressel a kisautó végsebessége 160 km/h, 14,8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, átlagfogyasztása pedig 5,3 liter 100 kilométeren. Dinamikája tehát hasonló, mint a PSA-Toyota ikrek vagy a Fiat Panda hasonló teljesítményű alapmodelljeinek, épp csak teljesíti az elvárható minimumot. Az 1,2 literes négyhengeressel az adatok szerint már könnyebb lesz együtt élni. Ez a motor 86 lóerős, és 114 Nm-t ad le 4000-es percenkénti fordulatszámon, így 12 másodperc alatt érhető el vele a 100-as tempó, a végsebesség már 174 km/h, és az átlagfogyasztás még így is csupán 5,7 liter 100 kilométerre. A Fiat 1,3 literes, 75 lóerős dízelmotorja a középút. Legfeljebb 162 km/h-s sebességig gyorsíthatja az Agilát, viszont 13,5 másodperc alatt elérhető vele a 100-as tempó. Takarékosságban értelemszerűen ez a legjobb, fogyasztása vegyes ciklusban 5 liter alatt marad 100 kilométeren. A motorok szén-dioxid-kibocsátása természetesen a fogyasztásuknak megfelelően alacsony. Az ezres 126, az ezerkétszázas 135, a kis dízel pedig 130 grammot ereszt a levegőbe az üvegház-hatásért elsősorban okolt gázból egy kilométeren.
A viszonylag nagy végsebesség-értékek és a kedvező fogyasztási adatok persze nem csak a motorok kiválóságát mutatják. A téglaforma előd után az új Agila gömbölydedebb formákat kapott, így a légellenállása is jócskán lecsökkent. A formatényező értéke 0,35, ami egy ilyen rövid autótól nem rossz eredmény, és a kis homlokfelülettel együtt abszolút értékben is alacsony légellenállást eredményez.
Az Agila biztonsági szempontból már alapkivitelben is egész jól felszerelt kisautó. Az alapkiépítés része az ABS, négy első légzsák, valamint az ötajtós kivitel esetén az ISOFIX gyermekülés-rögzítő pontok. A drágább változatokhoz ESP, kipörgésgátló és függönylégzsák is jár majd. Szokatlan extrákat nem vonultat fel a legkisebb Opel, de ami manapság egy korszerű autóban már elvárható – így a légkondicionáló, a kormányról vezérelhető mp3-lejátszós hifi, az első elektromos ablakemelők, a távirányítású központi zár vagy az alumínium keréktárcsa-készlet –, az mind rendelkezésre áll, nyilván a vásárlók pénztárcájától függően.
Az Opel azt várja, hogy az új Agila megismétli elődje sikeres szereplését. Az első generációból hét év alatt mintegy 440 ezer példány készült, és a kategóriájában még 2006-ban is 6,6%-os részesedést ért el. Elsősorban Dél-Európában – így Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban – várnak jó eredményeket a típustól, ahol a kisautók igen közkedveltek, no meg hazai pályán, Németországban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
