Ugyanazzal a problémával került szembe Toyota luxusmárkája, mint a Cadillac, a Jaguar vagy a Lincoln.
A Lexust legnagyobb piacán, Észak-Amerikában a fiatalabb vásárlók figyelemre sem méltatják, legtöbb vevőjük a nyugdíjasok közül kerül ki. A márka helyi vezetője, Jim Farley szerint lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy a Lexust a 30-40 év körüli luxusautó-vásárlók is felfedezzék, mivel a cég vevőinek 40%-a jelenleg 60 év feletti, sőt, egyik típusuk, az ES 350-es esetében a vásárlókör átlagéletkora 61 év. A probléma nagyrészt abból származik, hogy a Lexus hírnevét elsősorban típusai megbízhatóságával, csendes belső terével és kényelmes kialakításával szerezte. Ugyanakkor a fiatalabb vásárlók inkább a sportos karakterű, közvetlenebb vezetési élményt nyújtó modelleket részesítik előnyben, és ilyeneket inkább a német és japán konkurencia kínál.
Megoldást egy kisebb, az 1-es BMW-hez hasonló Lexus bevezetése, és az IS-F-hez hasonló sportos modellváltozatok bemutatása hozhat, de csak hosszabb távon, a fiatalosabb arculat kialakítása akár évtizedeket is igénybe vehet.