A szebbik nem ritkán bukik a dobozos haszonjárművekre, de az Opel áruszállítója kivétel lehet. Más értelmét nemigen látjuk annak, hogy a németek az öregedő furgonhoz is sportcsomagot készítettek.
A tanulmányautó neve VPC, ami a Vivaro Performance Concept rövidítése, de egyben utalás is az Opel sportrészlegére, az OPC-re. Ha nem ismernénk az elnevezést, akkor arra is tippelnénk, hogy a Vivaro OPC látható a gyári fotókon, és nem csak a jellegzetes kék szín miatt. Az első lökhárítók nyílásainak formája és a hatalmas felnigarnitúra is a leggyorsabb Opel személyautókat idézi. Az ültetett futómű, a sárvédőszélesítések, a küszöbtoldatok és a szélvédő feletti légterelő is igencsak sportos jelenséggé teszi a Vivarót – már amennyire ez egy áruszállító esetében egyáltalán lehetséges –, de nyilván egyik sem tesz jót az autó használati értékének.
A hasmagasság minimális, és az autó a hétköznapi munkában szinte a használhatatlanságig kényelmetlen lehet, főleg gyengébb minőségű útfelületen. Az Opelnél persze a rendelkezésre álló legerősebb motort szerelték a VPC-be, egy 2,5 literes, 146 lóerős négyhengeres turbódízelt, de ez a teljesítmény még a furgonok közt sem tűnik kimagaslónak.
Az Opel azért számít rá, hogy akad majd néhány vásárló, aki a furgonjával munka után még élvezkedni szeretne, vagy esetleg lányokat csábítana a tinidiszkó előtt, ezért készítenek belőle egy 100 darabos sorozatot.