Toyota A-BAT: malac az űrből

2007.12.28. 12:26 Módosítva: 2011.03.26. 20:08


Galéria - kattintson a képre

A képeken látható kövérkés pick-up lesz a Toyota egyik meglepetése a Detroit Motor Show látogatói számára. A japán gyártó az elmúlt években a kisteherautók legnagyobb kategóriájára koncentrált Észak-Amerikában, és sikerült is megvetnie a lábát ebben a zsúfolt szegmensben a Tundra legújabb változatával. A vásárlók azonban inkább a takarékosabb modelleket keresik a pick-upok közül is, így a Toyota is a kisebb modellek fejlesztésére koncentrál.


Galéria - kattintson a képre

Az A-BAT nem követi az amerikai pick-up hagyományt, mint a hasonló méretű, szériagyártású Tacoma kisteherautó. Különálló alváz helyett önhordó karosszériát kapott, így nem csoda, ha arányaiban is inkább emlékeztet a Honda Ridgeline-ra, mint bármelyik jelenlegi platós Toyotára. A formaterv szokatlanul gömbölydedre sikerült, és a magas övvonal, illetve a rövid orr miatt olyan, mintha Agresszív Kismalacos vicceket meséltek volna a japán tervezőknek munka közben. Cserébe az A-BAT erős egyéniség, bár ez egy tanulmányautótól manapság el is várható.


Galéria - kattintson a képre

Az autót persze telezsúfolták jövőbe mutatónak gondolt megoldásokkal. A hajtáslánc természetesen benzin-elektromos hibrid, a tetőt áttetsző napcellák alkotják, és belül pedig drótnélküli helyi hálózat és interet-csatlakozás várja a netfüggő utazókat. A legtöbb amerikai inkább személyautóként használja kompakt pick-upját, ezért az A-BAT tervezésekor nem is a maximális teherhordó képesség elérése volt az elsődleges cél. A plató csupán 1,2 méter hosszú, viszont az ajtajába elsősegély-csomagot, zseblámpát és 110 voltos váltóáramú csatlakozót is építettek. Az utastér két teljes értékű fotelt, és két kihúzható szükségülést tartalmaz, viszont a megközelíthetősége a B oszlop hiányának és a két kis, hátrafelé nyíló hátsó ajtóknak köszönhetően kiváló.

Az A-BAT tanulmány néhány, főképp a belső térben felbukkanó furcsa részletet leszámítva nem tűnik olyan szokatlannak, hogy ne kerülhessen gyártásba rövid időn belül. A Toyota ráadásul olyan piaci rést használhatna ki egy ilyen modellel, amelyet eddig csak a Honda talált meg magának. Így a folytatás elsősorban azon múlhat, hogy Detroitban milyen fogadtatásra talál az autó.