Az indiai autógyártó betartotta az ígéretét, és elkészítette a 100 ezer rúpiás személyautót. A bemutatót a Delhi Motor Show-n tartották.
Az átszámítva alig 450 ezer forintos apróság kisebb, mint a leggyakoribb indiai autó, a Maruti 800-as - hossza 3,1 méter, szélessége 1,5 méter, magassága pedig 1,6 méter -, és a robogókról ismert 10 hüvelykes kerekeken gurul. Az ötajtós, kerekded kiskocsit a hátsó kerekek közé épített 624 köbcentis, kéthengeres, 33 lóerős motor mozgatja, nem túl sietősen: a Nano végsebessége alig éri el a 100 km/h-t, bár Indiában alighanem ennyi is elég lesz, az úthálózat állapota miatt aligha lesz olyan vásárló, aki gyakorta próbálgatja a jármű végsebességét. Ugyanakkor az apró motor megfelel az Euro4 szabványnak, és széttaposva sem fogyaszt többet 5 liternél 100 kilométeren.
Drága kisautók
A Tata Nano új értelmet ad az olcsó kisautó fogalmának. Hosszú ideje nem találkozhattunk olyan modellel, amelyért 1,5 millió forint kevesebbet kértek volna, sőt, a legtöbb gyártó inkább a kétmilliós lélektani határ felett kínálja saját városi apróságát. A szintén Indiából származó Suzuki Alto néhány hónapja még elérhető volt Magyarországon, 1,895 millió forintos alapáron, a szintén kifutott Fiat Seicentót 1,89 millióért kínálták. A szintén leváltásra váró Chevrolet Spark viszont már 2,014 millió forintba kerül, a Fiat is 2,17 milliót kér a fapados Pandáért, a Citroën C1, a Peugeot 107 és a Toyota Aygo pedig már 2,3 millió forint körüli áron kapható. Ezek persze jóval tágasabb és biztonságosabb autók, mint a Tata Nano, de a bő négyszeres ár még regisztrációs adóval együtt is túlzásnak tűnik. A másik véglet a Smart ForTwo: alig használható, kétszemélyes törpeautó, amelyért minimum 2,8 millió forintot kérnek el.
A spórolás már az autó külsején is látszik valamelyest, de belül a legfeltűnőbb. A műszerfal egyetlen nagy műanyagból készült, és a kárpitok is a lehető legolcsóbb és legizzasztóbb nejlonból készülnek. Még a biztonságot is feláldozták az árcsökkentés oltárán, az alapkivitelbe nem hogy légzsák, még hátsó biztonsági öv sem kerül. A leendő vásárlókat persze aligha érdeklik ilyen apróságok: a Tata azoknak az indiaiaknak szánja a Nanót, akik eddig kerékpáron, vagy legfeljebb robogón közlekedtek, fedett motorkerékpár-pótléknak pedig így is kiváló.
A tervek szerint évi 200 ezer példány készül a világ talán legolcsóbb személyautójából, de 2011-ig kizárólag a belső piacra termel a Tata üzeme.