A Chrysler márkái az idei Detroiti Motor Show-ra csupa környezetbarát tanulmánnyal érkeztek. A Jeep a Renegade tanulmányt állította standja közepére: egy nyitott villanyautót kisegítő benzinmotorral.
A tervezők itt is ugyanazt a villanymotort használták, mint a Dodge ZEO tanulmányban, de a 268 lóerős szerkezetből itt kettő is van, egy az első, egy a hátsó kerekeket hajtja. Így az összteljesítményük ugyan 536 lóerő, viszont hamar felfalják a 16 kWh teljesítményű Li-ion akkumulátorokban tárolható energiát, így csupán 65 kilométert tehetne meg a kis zöld terepjáró. Ez persze kevés, ezért beépítettek egy háromhengeres, 1,5 literes Bluetec dízelmotort is, amely az akkumulátorokat tölti, menet közben, így a Renegade hatótávolsága akár a tízszeresére növekedhet. Mindeközben a kis dízelmotor csupán 2,1 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, így a Jeep tanulmány igazán olcsó utazási lehetőséget nyújt.
A villamos hajtás persze nem indokolhatná, hogy egy Jeep ne legyen tökéletes terepjáró, ezért felező fokozattal, és differenciálzárral is ellátták mindkét tengelyt, hogy a másfél tonnás, bár alig négy méter hosszú jármű nehezebb terepen is boldoguljon. A Renegade hajtásláncában a legtöbb elektromos járműhöz hasonlóan nincs váltó, ezért a végsebessége nem túl nagy - csupán 145 km/h - viszont 8,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.
A Renegade Concept egyelőre nem több látványos technológiai bemutatónál, amely csupán annyit hivatott bizonyítani, hogy a Chryslernek van valamiféle elképzelése a jövő gazdaságosabb és környezetkímélőbb járműveivel kapcsolatban.