GMC Denali XT Hybrid: a pick-upok jövője?

2008.02.04. 14:52

A Chicagói Auto Show-n mutatják be a GM legújabb kisteherautó-tanulmányát. Az 5,21 méter hosszú és 1,94 méter széles monstrumot az amerikai gyártó környezetbarát járműként propagálja, bár ez már az autó méreteiből adódóan is képtelenség. Ugyanakkor az új formaterv és az önhordó karosszéria miatt viszont sokkal korszerűbb benyomást kelt az autó, mint a jelenleg gyártott alvázas GMC szörnyetegek.


Galéria - kattintson a képre

A Denali XT Hybridet egy 326 lóerős, 4,9 literes V8-as motor, illetve a hozzá kapcsolódó Two-Mode hibrid rendszer hajtja. Az autó fogyasztásával persze így sem dicsekszenek, de a környezetbarátságot hangsúlyozandó az új nyolchengerest úgy alakították ki, hogy benzinnel és E85 alkohol-benzin keverékkel is működhessen. A tanulmány igazi újdonsága nem a hajtáslánc, hanem az önhordó karosszéria, amely az Ausztrál GM leányvállalatnál, a Holdennél kifejlesztett hátsókerék-hajtású Zeta platformra épül. Ezzel a megoldással a Denali XT tanulmány több száz kilóval könnyebb lehet, mint alvázas társai, és jóval alacsonyabb is, miközben helykínálata és hasmagassága semmivel sem múlja alul a jelenlegi GMC modellekét.


Galéria - kattintson a képre

Ráadásul a tanulmány épp alacsony tetővonalának és nagy vízszintes méreteinek köszönhetően igazán jól néz ki. Hatalmas hűtőrácsával, alacsony ablakaival és határozott sárhányóival férfiasan agresszívnek hat, talán még sportosnak is mondanánk, ha nem egy nagy platóban végződne. A négyajtós, négyszemélyes jármű 500 kilogram terhet szállíthat a rakterében, és emellett legfeljebb 1,58 tonnás utánfutókat vontathat.

A Denali XT Hybrid legfeljebb a mai pick-upokhoz képest környezetbarát, de jó képet mutat arról, hogy milyen típusokat fejleszthetnek az autógyárak azoknak az amerikai vásárlóknak, akik az agresszív marketing ellenére sem lesznek hajlandók takarékos kisautókba átülni.