Az első képek után néhány adatot is nyilvánosságra hozott a Fiat prémium márkája a Genfben bemutatkozó új Deltával kapcsolatban.
Kiderült például, hogy nemcsak a formatervet, de a méreteket sem változtatták meg jelentősen a 2006-ban bemutatott HPE tanulmány óta. A végleges modellről is azt írja a Fiat közleménye, hogy 4,5 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,5 méter magas és 2,7 méteres tengelytávú lesz, akárcsak a koncepció. Olaszosan laza megközelítés, hiszen a fő méreteket manapság már precízen, milliméterben szokás megadni, de legalább az kiderült, hogy a leendő tulajdonosok garázsában elfér-e a jövevény.
Valóban új információt az elérhető hajtásláncokról tudhatunk meg a Delta kibővített sajtóközleményéből. A típus eleinte három motorral lesz kapható, az 1,4 literes turbós benzinmotor 120 és 150 lóerős változatával, valamint az új 1,6 literes turbódízellel, amely a Deltában 120 lóerős lesz. Később azonban három erősebb motor is felbukkan majd a kínálatban, méghozzá három vadonatúj négyhengeres. Egy kétliteres, 165 lóerős turbódízel, amely valószínűleg más Fiat modellekben is felváltja a jelenleg használt 1,9 literes JTD 150 lovas változatát, az 1,9 literes JTD ikerturbós, 190 lóerős kivitele, és egy 1,8 literes, 200 lóerős Di Turbojet, azaz közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotor, amelyről szintén most hallhatunk először. A motorokhoz háromféle hatsebességes váltót kínálnak majd: hagyományos manuálisat, hidrodinamikus automatát, illetve robotizált mechanikusat.
Ezúttal az autó kényelmi elektronikájáról is részletesebben írtak az olaszok. Kiderült, hogy a rádiórendszert a Blaupunkt, a drágább változatok hifijét pedig a Bose szállítja. A fedélzeti számítógépen ezúttal is a Microsofttal közösen kifejlesztett Blue&Me rendszer fut majd, amely bluetoothos rádiót és USB-portokat vezérel, lejátszik mp3-ban tárolt zeneszámokat, és hangfelismeréssel igyekszik megkönnyíteni a vezető és utasai dolgát. A Deltában mutatják be a Fiat új navigációs rendszerét is, amely a Magnetti Marellitől érkezik, és állítólag sokkal könnyebb kezelni, mint a korábbi modellekhez szállított hasonló eszközöket.
A Fiatnál láthatóan azon dolgoznak, hogy a közönség egy pillanatra se feledkezzen meg a Delta érkezéséről, ezért lassan adagolják az információkat a genfi bemutatóig. Az igyekezet persze érthető. Olyan típusok ellen küldik harcba a típust, mint az Audi A3-as vagy az 1-es BMW, azután, hogy a Delta évekig hiányzott a választékból.