Láthatatlan fejlődés: felújítják a Porsche 911-est

2008.06.06. 11:51

Négy éve, hogy bemutatták a Porsche klasszikus 997-es kódjelű változatát, így elérkezett a modellfrissítés ideje. Az autó külsején viszonylag keveset változtattak, annál határozottabban nyúltak viszont a lemezek alatt megbújó technikához.

Arra azért ügyeltek a Porsche szakemberei, hogy a felújítás előtti és utáni változatokat meg lehessen különböztetni egymástól, de a drágán módosítható fém karosszéria-elemekhez nem nyúltak. Készítettek új műanyag lökhárítókat, illetve más formájúak lettek a hátsó lámpatestek és az első irányjelzők, és persze van néhány új felnigarnitúra, de ezek a módosítások alig szólnak bele az összképbe. Továbbra is az volt a formatervezők legfontosabb feladata, hogy az újításokkal ne rontsanak a megszokott arculaton.


Galéria - kattintson a képre

A 911-es hagyományait azonban nem csak a forma változatlanul hagyásával ápolják, hanem a műszaki tartalom korszerűsítésével is. A két hathengeres boxermotort teljesen átalakították: itt is bevetették a Cayenne 4,8 literes V8-asában már sikerrel alkalmazott közvetlen benzinbefecskendezést, így a hengerűrtartalom változása nélkül növelhették a teljesítményt és csökkenthették a fogyasztást. A 3,6 literes alapmotor teljesítménye 325-ről 345 lóerőre nőtt, a Carrera S 3,8 literes hathengerese pedig 385 lóerőt adhat le a korábbi 355 helyett. Ráadásul sikerült növelni mindkét motor maximális fordulatszámát, és csökkenteni a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámot is, ami jót tesz a 911-es vezethetőségének.

A másik nagy újítás a PDK jelzésű dupla kuplungos váltó bevezetése. A VW típusaiban megismert megoldást a Porsche a hagyományos Tiptronic automata váltók kiváltására használja, és az összes Carrera változathoz rendelhető lesz. Az új befecskendező rendszernek és a RDK váltónak köszönhetően a sportkocsik étvágya is csökkent: a Porsche szerint az összes típusváltozat fogyasztása 11 liter alatt marad 100 kilométeren, vegyes ciklusban, a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkenése pedig 10% fölötti minden új 911-es esetében.


Galéria - kattintson a képre

A Porsche sportkocsija az erősebb motorokkal persze kimutathatóan gyorsabb is, mint az elődei, bár a változás itt már kevésbé feltűnő. A Carrera 5 helyett 4,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót kézi váltóval, és 4,5 alatt PDK-val, míg a Carrera S a 3,8 literes motorral további 0,2 másodperccel gyorsul jobban. Az alapváltozat végsebessége 285-ről 289 km/h-ra, az erősebb modellé 293-ról 302 km/h-ra nőtt. Mindez persze inkább elméleti jelentősségű, a hétköznapokban alig érezhető javulást jelent: a sebesség miatt aligha lesz érdemes lecserélni a régi 997-eseket újra.

Egyelőre csak a típus németországi árait ismerjük. A Carrera 83 032 euróba (átszámítva 20,3 millió foirintba) kerül majd, a Carrera Cabrio és a Carrera S változatokért 93 980 eurót (23 millió foirintot) kérnek majd, míg a Carrera S Cabriót 104 928 euróért (25,7 millió forintért) lehet majd hazavinni.