Négy éve, hogy bemutatták a Porsche klasszikus 997-es kódjelű változatát, így elérkezett a modellfrissítés ideje. Az autó külsején viszonylag keveset változtattak, annál határozottabban nyúltak viszont a lemezek alatt megbújó technikához.
Arra azért ügyeltek a Porsche szakemberei, hogy a felújítás előtti és utáni változatokat meg lehessen különböztetni egymástól, de a drágán módosítható fém karosszéria-elemekhez nem nyúltak. Készítettek új műanyag lökhárítókat, illetve más formájúak lettek a hátsó lámpatestek és az első irányjelzők, és persze van néhány új felnigarnitúra, de ezek a módosítások alig szólnak bele az összképbe. Továbbra is az volt a formatervezők legfontosabb feladata, hogy az újításokkal ne rontsanak a megszokott arculaton.
A 911-es hagyományait azonban nem csak a forma változatlanul hagyásával ápolják, hanem a műszaki tartalom korszerűsítésével is. A két hathengeres boxermotort teljesen átalakították: itt is bevetették a Cayenne 4,8 literes V8-asában már sikerrel alkalmazott közvetlen benzinbefecskendezést, így a hengerűrtartalom változása nélkül növelhették a teljesítményt és csökkenthették a fogyasztást. A 3,6 literes alapmotor teljesítménye 325-ről 345 lóerőre nőtt, a Carrera S 3,8 literes hathengerese pedig 385 lóerőt adhat le a korábbi 355 helyett. Ráadásul sikerült növelni mindkét motor maximális fordulatszámát, és csökkenteni a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámot is, ami jót tesz a 911-es vezethetőségének.
A másik nagy újítás a PDK jelzésű dupla kuplungos váltó bevezetése. A VW típusaiban megismert megoldást a Porsche a hagyományos Tiptronic automata váltók kiváltására használja, és az összes Carrera változathoz rendelhető lesz. Az új befecskendező rendszernek és a RDK váltónak köszönhetően a sportkocsik étvágya is csökkent: a Porsche szerint az összes típusváltozat fogyasztása 11 liter alatt marad 100 kilométeren, vegyes ciklusban, a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkenése pedig 10% fölötti minden új 911-es esetében.
A Porsche sportkocsija az erősebb motorokkal persze kimutathatóan gyorsabb is, mint az elődei, bár a változás itt már kevésbé feltűnő. A Carrera 5 helyett 4,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót kézi váltóval, és 4,5 alatt PDK-val, míg a Carrera S a 3,8 literes motorral további 0,2 másodperccel gyorsul jobban. Az alapváltozat végsebessége 285-ről 289 km/h-ra, az erősebb modellé 293-ról 302 km/h-ra nőtt. Mindez persze inkább elméleti jelentősségű, a hétköznapokban alig érezhető javulást jelent: a sebesség miatt aligha lesz érdemes lecserélni a régi 997-eseket újra.
Egyelőre csak a típus németországi árait ismerjük. A Carrera 83 032 euróba (átszámítva 20,3 millió foirintba) kerül majd, a Carrera Cabrio és a Carrera S változatokért 93 980 eurót (23 millió foirintot) kérnek majd, míg a Carrera S Cabriót 104 928 euróért (25,7 millió forintért) lehet majd hazavinni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
