A japán gyártó a Hirosimai Egyetemmel működik együtt új, cellulózalapú műanyagok fejlesztésében és a gyártási technológiák tökéletesítésében.
A kutatás célja azoknak a bioműanyagoknak a megtalálása, amelyek az autógyártásban is felhasználhatóak, és sem kőolajat, sem élelmiszernövényeket nem kell felhasználni a gyártásukhoz. A Hirosimai Egyetem tudósai egy cellulózalapú polipropilén-származékkal kísérleteznek, amely elvileg lökhárítók, műszerfalak, és más burkolóelemek gyártására is alkalmas, az alapanyaga pedig bármilyen cellulóztartalmű növényi maradék lehet, a fűrészportól a szalmán keresztül akár az újrahasznosításra váró papírig. A Mazda azt reméli, hogy a közös fejlesztések eredményeképpen az új anyagot 2013-tól már sorozatgyártású típusokban is használhatják, egyrészt csökkentve ezzel az előállítási, és később a visszaforgatási költségeket, másrészt a gyártáshoz szükséges fosszilis alapanyagok mennyiségét
Az autóiparban egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetbarát gyártás, és az újrafelhasználhatóság kérdése. Egyrészt a nagyobb piacokon ma már egyre komolyabb szabályoknak kell megfelelni, másrészt a költségek csökkentése felé is ez az út vezet. Épp ezért egyre gyakrabban találkozhatunk sorozatgyártású modellekben is kizárólag növényi alapanyagokból készülő kárpitokkal és biomasszából előállított műanyagokkal, amelyek hosszabb távon teljesen felválthatják a korábban használt, kőolajalapú anyagokat.