A német szaksajtóban bukkant fel a pletyka, amely szerint a kompakt terepjáróból egy hosszabb változatot tervez bemutatni a Volkswagen.
Az elvi lehetőség valóban adott, hiszen a Tiguannal azonos padlólemezre épülő VW Touranba elfér három üléssor, és a VW hobbiterepjáró formaterve is elbírna néhány centiméternyi nyújtást, a kérdés inkább az, megérné-e egy ilyen autó gyártásába belefognia a német gyártónak. A legnagyobb akadály a nagy testvér, a Touareg lehet, amelyet a nyújtás révén könnyen túlnőhetne a Tiguan. Ugyanakkor a Nissan például nemrég mutatta be a Qashqai nyújtott hétüléses változatát, ami könnyen trendet teremthet a következő években, mivel sikeresen egyesíti a két igen népszerű kategória, a kompakt egyterűek, és a kisebb szabadidő-autók tulajdonságait. A hétüléses Tourannak ráadásul nem csak Európában lenne keresnivalója: valószínű, hogy a hobbiterepjárókhoz szokott, de takarékosabb autókat kereső amerikai vásárlók is értékelnének egy ilyen, tágasabb változatot.
E pillanatban persze még nem biztos, hogy a Volkswagen stratégái vállalják a kockázatot, és az amúgy is egyre terebélyesebb típusválasztékot kibővítik egy újabb rétegmodellel, hiszen legalább akkora esély látszik a bukásra, mint arra, hogy egy hétüléses változattal fokozható a Tiguan sikere.