Stuttgartban bejelentették, hogy 2012-től a Magna-Steyr üzemébe költöztetik a legolcsóbb Porschék gyártását.
A Boxster, és kupé változata, a Cayman jelenleg sem a Porschénél készül, hanem a Valmet Automotive gyárában, de a finnek szerződése 2011-ben lejár, és a Porsche állítólag sokkal jobb ajánlatot kapott a kanadai-osztrák Magna-Steyrtől. A Magna csoport már most is számos alkatrészt szállít a Porschének, egyebek közt kabrió-tetőket és karosszériaelemeket, így az együttműködés szorosabbá tétele logikus lépés volt. Ráadásul az ausztriai gyárban már most is számos más típus gyártása folyik, így az egy autóra eső fenntartási költsége sokkal kisebb, mint bármelyik másik bérmunkában autókat készítő üzemben.
A Boxster és a Cayman átköltöztetése ugyanakkor a Valmet összeszerelő üzletága számára végzetes lehet, hiszen ez az utolsó még élő megrendelésük. Korábban számos típus készült itt, többek közt az Opel Calibra, a Renault Clio V6, temérdek Saab típus - utoljára a 9-3 Cabrio - vagy éppen a Lada Samara európai exportra szánt példányai. A finn bérgyártó azonban ugyanúgy járhat, mint az olasz Bertone, a francia Matra vagy a német Karmann: sok évtizedes autógyártó múltja ellenére kénytelen leállítani és bezárni összeszerelő üzemét, és más üzletágakban szerencsét próbálni.
A Valmet egyetlen szerencséje, hogy még csaknem három év áll a rendelkezésére a helyzet megoldására, így van esélye megkeresni azt a tevékenységet, amellyel biztosíthatja a fennmaradását.