A francia márka leleplezte legkisebb egyterűjét, amellyel az Opel Meriva, a Nissan Note és a Renault Grand Modus életét probálják megkeseríteni.
Ha a forma már nem is igazi meglepetés - nemrég már láthattuk kémfotón , relatíve kevéssé álcázva - az időzítés az: senki nem számított rá, hogy ősz előtt láthatjuk a típust hivatalosan, akár csak fényképeken is. A formaterv Citroënesen ügyes munka: inkább vicces mint elegáns, de biztos sokakat indít majd vásárlásra érzelmi alapon. Emellett praktikusnak is látszik, hiszen csak a sarkokat gömbölyítették le, az egyterűekre jellemző magas hasábformát meghagyták. A számok is azt sejtetik, hogy kisebb családok számára a kompakt személyautók jó alternatívája lehet a C3 Picasso: 1,73 méter széles, 1,62 méter magas és 4,08 méter hosszú, öt személy befogadására is alkalmas, a csomagtartója pedig kerek 500 literes a kalaptartóig számolva. Ráadásul a három különálló hátsó ülés külön-külön is állítható előre-hátra 15 centis hosszon, így a csomagtér rovására alighanem magasabb felnőttek számára is kényelmessé tehetők a hátsó ülőhelyek.
A belső térből ezúttal elmaradtak az olyan extrém megoldások, mint az álló középrészű kormány, de a sebességmérő itt is középre került, a váltókar pedig az aktuális divatnak megfelelően a középkonzolon helyezkedik el, így a műszerfal, ha nem is kirívóan egyedi, mégsem tűnik a Citroënhez méltatlanul sablonosnak. Emellett a típushoz 4,52 négyzetméteres, hatalmas tetőablakot is kínálnak. Az autó műszaki megoldásai viszont a megszokott PSA konfekció-megoldásokra épülnek. A padlólemez, és a hozzá tartozó főegységek - a futómű, a kormánymű, a fékrendszer, az erőátvitel - lényegében azonosak a Peugeot 207-esével, és a motorválaszték is csupa ismerős négyhengeresből áll. Az apró egyterű két 1,6 literes HDi dízellel - egy 90 és egy 110 lóerőssel - valamint egy 1,4 literes 95 lovas, és egy 1,6 literes 120 lovas BMW-PSA benzinessel lesz kapható.
A C3 Picasso bemutatásával a Citroën talán szélesebb egyterű-választékot is kínál az alsó kategóriákban, mint feltétlen szükséges, hiszen a C4 Picasso és a Grand Picasso mellett ott van még a Nemo és a Berlingo személyszállító kivitele is, hogy a testvérmárka kombijairól ne is beszéljünk: ennyiféle hasonló célú modell már azzal fenyeget, hogy nem csak a konkurenciától, de egymástól is vásárlókat rabolnak. Igazán arra volnánk kíváncsiak, hogy az új egyterűt hová árazzák majd: ha tippelnünk kellene, valahová a személyszállító Nemo és Berlingo modellek közé képzelnénk az árlistán.
Az egyterű C3-ast persze még hosszú hónapokig nem érinthetjük: az élő premierre egészen a Párizsi Autószalonig várnunk kell, a forgalmazás pedig csak 2009 első felében indulhat.