Hivatalosan is leleplezték a Londoni Motor Show-n a brit sportkocsigyártó legújabb típusát, de a várakozásokkal ellentétben nem Eagle jelzéssel: egy portugál város után az Evora nevet kapta.
Az Elise 1995-ös bemutatója óta ez a Lotus első, valóban új típusa, hisz a többi jelenleg gyártott modell - az Exige és az Europa - lényegében az Elise módosított változatának tekinthető. Az Evora azonban az utolsó csavarig új, még ha formavilágában és felépítésében követi is a megszokott sémákat. A Lotus tervezői ezúttal nem kizárólag a maximális vezetési élmény biztosítására koncentráltak: az is fontos szempont volt a fejlesztés során, hogy az autó elég kényelmes legyen a hétköznapi használathoz, így jóval nehezebb lett, mint a többi Lotus - üresen 1350 kilogrammot nyom -, és a futóművét is komfortosabbra hangolták. Cserébe az Evora olyan kényelmet nyújt, mint egyik testvére sem. Elsősorban teret: a belső térben akár négyen is elférnek. Elöl akár testesebb felnőtteknek is bőven van hely, senki nem érezheti magát beszorítva, mint az Elise-ban, és bár a hátsó üléseket inkább csak gyerekeknek, vagy alacsony felnőtteknek ajánlják, legalább vannak ilyenek. A kabinba érezhetően igyekeztek egy kevés luxusautós hangulatot csempészni, a legtöbb felületet bőr borítja, és van légkondicionáló, illetve ultramodern, érintőképernyős multimédia-rendszer is.
Ugyanakkor az Evora csak Lotusos mércével mérve tűnhet puhánynak, az igazi vetélytársakhoz - a Porschékhez, Maseratikhoz, drágább, gyorsabb BMW-khez képest még mindig kőkemény, pengeéles sportkocsi. Az első kagylóülések és az alul vízszintesre csapott kormánykerék szinte versenyautós hangulatot teremt, de az alumínium vázszerkezet és a középmotoros elrendezés is ugyanezt az érzést erősíti. A hatsebességes kézi váltó és a 3,5 literes, 280 lóerős V6-os motor ugyan a Toyotától érkezett, de a Lotusnál mindkettőt alaposan átdolgozták, hogy passzoljanak a sportkocsi karakteréhez, de a futómű, és az AP segítségével kifejlesztett - elöl 350, hátul 332 mm-es tárcsákból, és négydugattyús féknyergekből összeállított - fékrendszer sem vall szégyent még versenypályán sem. Az Evora végleges menetteljesítmény-adatait egyelőre nem közölték, mondván, hogy a fejlesztés még nem fejeződött be teljesen, de annyit azért elárultak, hogy a végsebesség 260 km/h körül lesz, és az autó 5 másodpercen belül érheti el a 100 km/h-s sebességet.
Európában 2009 első felétől lesz kapható a típus, de évente csupán 2000 példány készül majd, így könnyen lehet, hogy a későn rendelő vásárlóknak jóval többet kell majd várniuk, mire a garázsukban tudhatnak egy-egy példányt. A Lotus vezérigazgatója, Mike Kimberley szerint az Evora fontos lépcsőfok a Lotus megújulásához vezető folyamatban, de csak az első: a következő három-négy év során még két új típus bemutatását tervezik, köztük az Esprit utódjáét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
