Hivatalosan is leleplezték a Londoni Motor Show-n a brit sportkocsigyártó legújabb típusát, de a várakozásokkal ellentétben nem Eagle jelzéssel: egy portugál város után az Evora nevet kapta.
Az Elise 1995-ös bemutatója óta ez a Lotus első, valóban új típusa, hisz a többi jelenleg gyártott modell - az Exige és az Europa - lényegében az Elise módosított változatának tekinthető. Az Evora azonban az utolsó csavarig új, még ha formavilágában és felépítésében követi is a megszokott sémákat. A Lotus tervezői ezúttal nem kizárólag a maximális vezetési élmény biztosítására koncentráltak: az is fontos szempont volt a fejlesztés során, hogy az autó elég kényelmes legyen a hétköznapi használathoz, így jóval nehezebb lett, mint a többi Lotus - üresen 1350 kilogrammot nyom -, és a futóművét is komfortosabbra hangolták. Cserébe az Evora olyan kényelmet nyújt, mint egyik testvére sem. Elsősorban teret: a belső térben akár négyen is elférnek. Elöl akár testesebb felnőtteknek is bőven van hely, senki nem érezheti magát beszorítva, mint az Elise-ban, és bár a hátsó üléseket inkább csak gyerekeknek, vagy alacsony felnőtteknek ajánlják, legalább vannak ilyenek. A kabinba érezhetően igyekeztek egy kevés luxusautós hangulatot csempészni, a legtöbb felületet bőr borítja, és van légkondicionáló, illetve ultramodern, érintőképernyős multimédia-rendszer is.
Ugyanakkor az Evora csak Lotusos mércével mérve tűnhet puhánynak, az igazi vetélytársakhoz - a Porschékhez, Maseratikhoz, drágább, gyorsabb BMW-khez képest még mindig kőkemény, pengeéles sportkocsi. Az első kagylóülések és az alul vízszintesre csapott kormánykerék szinte versenyautós hangulatot teremt, de az alumínium vázszerkezet és a középmotoros elrendezés is ugyanezt az érzést erősíti. A hatsebességes kézi váltó és a 3,5 literes, 280 lóerős V6-os motor ugyan a Toyotától érkezett, de a Lotusnál mindkettőt alaposan átdolgozták, hogy passzoljanak a sportkocsi karakteréhez, de a futómű, és az AP segítségével kifejlesztett - elöl 350, hátul 332 mm-es tárcsákból, és négydugattyús féknyergekből összeállított - fékrendszer sem vall szégyent még versenypályán sem. Az Evora végleges menetteljesítmény-adatait egyelőre nem közölték, mondván, hogy a fejlesztés még nem fejeződött be teljesen, de annyit azért elárultak, hogy a végsebesség 260 km/h körül lesz, és az autó 5 másodpercen belül érheti el a 100 km/h-s sebességet.
Európában 2009 első felétől lesz kapható a típus, de évente csupán 2000 példány készül majd, így könnyen lehet, hogy a későn rendelő vásárlóknak jóval többet kell majd várniuk, mire a garázsukban tudhatnak egy-egy példányt. A Lotus vezérigazgatója, Mike Kimberley szerint az Evora fontos lépcsőfok a Lotus megújulásához vezető folyamatban, de csak az első: a következő három-négy év során még két új típus bemutatását tervezik, köztük az Esprit utódjáét.