Jön a dízelmotoros Tata Nano

2008.07.25. 10:10

A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.


Galéria - kattintson a képre

Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerű, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésű apróságot állítólag több nagy nevű európai céggel együtt alakította ki a Tata. A munka nagyrészt egy német motorfejlesztő specialista, a FEV végezte, de közreműködött a projektben a Bosch és a Honeywell is. Ha igazak a cégvezetés ígéretei, a bemutatót a piaci bevezetés után legfeljebb néhány hónappal tartják meg, azaz 2009 elején találkozhatunk a Nano második változatával. A komplikáltabb felépítésű motor persze nyilván magasabb árhoz vezet majd, de a pletykák szerint a dízelmotoros csöppség átlagfogyasztása nem haladja meg a 3,5 litert 100 kilométeren, így bizonyos éves futásteljesítmény mellett megérheti a többletbefektetés.


Galéria - kattintson a képre

A dízelmotoros változat mellett az autó európai forgalmazásának lehetőségéről is szó esett a napokban. Állítólag felújították a tárgyalásokat a Fiattal, így elképzelhető, hogy az olaszok kereskedőhálózatán keresztül forgalmazzák majd a Nanót, persze nyilván az indiai, alig félmillió forintos alapkivitelnél jobban felszerelve, magasabb áron, de az az érzésünk, az európai vásárlók számára még 7-800 ezer forintnak megfelelő áron is vonzó lenne a leginkább városi használatra alkalmas apróság. A Fiat és a Tata közt még hónapokkal ezelőtt felmerült egy ilyen fajta együttműködés lehetősége, de a Jaguar és a Land Rover felvásárlása miatt időlegesen felálltak a tárgyalóasztaltól. A Tata elnöke, Ratan Tata szerint egyelőre a lehetőségek mérlegelése folyik, végleges döntés még nem született, de nem is nagyon érdemes elsietniük semmit, hiszen a Nanóból csak évek múlva - várhatóan az első modellfrissítéskor, 2012-ben - készül olyan exportképes változat, amely az összes európai szabványnak megfelel.