Úgy tudjuk, tavasszal állítják le végleg a Lancia luxusmodelljének gyártását, így hosszú évtizedek óta először nagykocsi nélkül marad a márka.
A Thesis elődeihez hasonlóan soha nem lett igazán népszerű, de a Fiat csoport korábbi vezetői presztízskérdést csináltak belőle, hogy legalább a Lancia kínáljon valódi luxusmodelleket, amelyek felvehetik a versenyt a német prémium-középkategória nagyágyúival - az Audi A6-ossal, a BMW 5-ös sorozatával vagy a Mercedes E-osztállyal. Bár a Lancia csúcsmodellje presztízsben meg sem közelítette a germán konkurenciát, kényelemben és helykínálatban hasonlót tudott nyújtani, így valószínűleg különös formája az elsődleges oka, hogy évi húszezer példánynál többet nemigen készítettek belőle 2001-es bemutatása óta. Eddig is inkább csak büszkeségből tartották a kínálatban a típust, hiszen nyereséget soha nem hozott, a gazdasági válság és az alacsony kereslet miatt azonban igyekszik minden felesleges kiadástól megszabadulni a Fiat, így a Thesisnek most már valóban mennie kell.
Utódja nem lesz, legalábbis mostanában, két okból sem. Egyrészt a Fiatnak jelenleg nincs olyan padlólemeze, amelyre ilyen nagy autókat építhetne: az Alfa 159-es platformja túl drága és nehéz, így korai nyugdíjazását tervezik, más megoldást pedig nem fejlesztettek az elmúlt években. Még az Alfa 166-os utódjának sorsa is bizonytalan a megfelelő padlólemez hiányában, pedig az sokkal komolyabb sikerrel kecsegtetne. Másrészt a motorfejlesztő részleg sem készített mostanában nagykocsikba való, legalább hathengeres motorokat: a meglevő V6-osokat a GM-től vásárolják, de ez a kapcsolat is megszűnőben van, új fejlesztésekre pedig nincs pénz.
A Lancia márka a közeljövőben inkább a kisebb modellekre koncentrál, ahogy a Fiat csoport többi részlege is. Az Ypsilon, a Delta és egy harmadik, fejlesztés alatt álló kisautó mellett valószínűleg néhány rétegmodell alkotja majd a kínálatot: egy kis sportkocsiról és egy Fiat Bravo-alapú szabadidő-autóról hallani.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
