Úgy tudjuk, tavasszal állítják le végleg a Lancia luxusmodelljének gyártását, így hosszú évtizedek óta először nagykocsi nélkül marad a márka.
A Thesis elődeihez hasonlóan soha nem lett igazán népszerű, de a Fiat csoport korábbi vezetői presztízskérdést csináltak belőle, hogy legalább a Lancia kínáljon valódi luxusmodelleket, amelyek felvehetik a versenyt a német prémium-középkategória nagyágyúival - az Audi A6-ossal, a BMW 5-ös sorozatával vagy a Mercedes E-osztállyal. Bár a Lancia csúcsmodellje presztízsben meg sem közelítette a germán konkurenciát, kényelemben és helykínálatban hasonlót tudott nyújtani, így valószínűleg különös formája az elsődleges oka, hogy évi húszezer példánynál többet nemigen készítettek belőle 2001-es bemutatása óta. Eddig is inkább csak büszkeségből tartották a kínálatban a típust, hiszen nyereséget soha nem hozott, a gazdasági válság és az alacsony kereslet miatt azonban igyekszik minden felesleges kiadástól megszabadulni a Fiat, így a Thesisnek most már valóban mennie kell.
Utódja nem lesz, legalábbis mostanában, két okból sem. Egyrészt a Fiatnak jelenleg nincs olyan padlólemeze, amelyre ilyen nagy autókat építhetne: az Alfa 159-es platformja túl drága és nehéz, így korai nyugdíjazását tervezik, más megoldást pedig nem fejlesztettek az elmúlt években. Még az Alfa 166-os utódjának sorsa is bizonytalan a megfelelő padlólemez hiányában, pedig az sokkal komolyabb sikerrel kecsegtetne. Másrészt a motorfejlesztő részleg sem készített mostanában nagykocsikba való, legalább hathengeres motorokat: a meglevő V6-osokat a GM-től vásárolják, de ez a kapcsolat is megszűnőben van, új fejlesztésekre pedig nincs pénz.
A Lancia márka a közeljövőben inkább a kisebb modellekre koncentrál, ahogy a Fiat csoport többi részlege is. Az Ypsilon, a Delta és egy harmadik, fejlesztés alatt álló kisautó mellett valószínűleg néhány rétegmodell alkotja majd a kínálatot: egy kis sportkocsiról és egy Fiat Bravo-alapú szabadidő-autóról hallani.