Az Amerikában dúló villanyautó-őrületből a Toyota sem maradhatott ki, ezért a gyári mérnökök készítettek egy elektromos kisautót a Toyota iQ alapjaira.
A jármű elsődlegesen persze kiállítási tárgy a Detroit Motor Show-ra, így a formatervező részleg igyekezett feldobni az összhatást. Az autó elejét és hátulját aranyfényű, üveghatású betétekkel díszítették, készítettek előre két igen látványos LED-es fényszórót, betömték az összes légbeömlőt, illetve jellegzetes, nyílások nélküli, arany-ezüst festésű dísztárcsákat készítettek az EV-hez. Ezek a változtatások, illetve a fehér fényezésre felragasztott, madarakat, leveleket, tengeri csillagokat és huzal szimbólumokat mintázó arany matricák elég feltűnővé teszik az FT-EV-t, ahogy az arany-ezüst EV jelvény is, így biztosan jól megnézik majd az amerikai kiállításlátogatók.
Ugyanakkor a Toyota - ahogy mostanság oly sok esetben - adós maradt a részletekkel. Az elektromos iQ-ról eddig csupán annyi derült ki, hogy hatótávolsága mindössze 80 kilométer két feltöltés között, ami még villanyautó-viszonylatban sem tűnik kimagasló értéknek, bár egy átlagos hétköznapra még így is elegendő lehet. Még az sem derült ki, hogy az ajtók mögötti lemezről miért tüntették el az ablakokat: lehetséges, hogy a két szűkös hátsó ülést fel kellett áldozni, hogy legyen hová szerelni az akkumulátorokat, de ez csupán spekuláció a részünkről.
A Toyota adatok helyett inkább a jövőre szóló ígéreteket mellékelt az FT-EV-hez: a japánok 2012-re hasonló felépítésű akkumulátoros villanyautót szeretnének gyártásba küldeni, amely kielégíti egy átlagos ingázó napi igényeit. Ez akár szűk háromévnyi fejlesztési időt jelenthet, ami elég lehet, hogy a végleges kisautóval megtehető távolságot elfogadható szintre növeljék, a költségeket pedig lecsökkentsék annyira, hogy ne veszítsenek a sorozatgyártáson.