Egy amerikai egyetem, a Tufts University szabadalmaztatta az új típusú lengéscsillapítót, amely a futómű mozgásaiból termel villamos energiát.
Az ötlet elviekben nem komplikált: a lengéscsillapító mozgásait a beleépített lineáris generátor révén hasznosítják, így a futómű minden elmozdulása áramot termel. Négy lengéscsillapító egy 1,2 tonnás járműben, egy átlagos amerikai közúton, 72 km/h-s átlagsebesség mellett állítólag 2 és 17 kW közti elektromos teljesítmény leadására alkalmas. Az eljárás állítólag teherautókban alkalmazva a leghatékonyabb, mivel a nagyobb tömegű járművek nagyobb kilengéseit könnyebb hasznosítani. A rendszer haszna persze elsősorban kisebb sebességnél, rosszabb minőségű utakon jelentkezik, ahol a haladáshoz szükséges energia kisebb részét emészti fel a légellenállás, és a teljesítmény nagyobb része az úthibák leküzdésére fordítódik – így a teherautókon kívül terepjárókban lehet igazán hasznos.
A kutatók szerint tipikus épített úton a befektetett energia 20-70%-a nyerhető vissza, ami nagyon jól hangzik, de ez persze csak a gördülési ellenállásra vetítve igaz, azaz ha a teljes motorteljesítménynek csupán néhány százalékát adják vissza a lengéscsillapítók. Ennek ellenére – mondjuk hibrid hajtású, vagy tisztán elektromos típusokban – lehet jövője a találmánynak.