Jövő nyártól Európában is kapható lesz a platós Volkswagen, bár a típust elsődlegesen még mindig Dél-Amerikába szánják.
Tanulmányautóként ugyan már tavaly ősszel bemutatták a típust, de akkor még nem volt valódi neve: egyszerűen csak Pickup Conceptnek hívták. Jó nevet találni nyilván nem volt egyszerű, hiszen az autót a világ számos országában forgalmazni szeretné a Volkswagen, Közép- és Dél-Amerikától Afrikán és Ausztrálián át Európáig, így olyan szót kellett találni, amely sehol sem hangzik rosszul, sőt, könnyű pozitív képzeteket társítani hozzá. Végül az eszkimó nyelvben sikerült rátalálni a megfelelő kifejezésre. Az Amarok a farkas neve inuit nyelven, ugyanakkor latin nyelvekben is van értelme: azt jelenti, szereti a követ.
Az Amarok révén a Volkswagen teljesen idegen területre merészkedik: a közepes pick-upok piacát jelenleg kizárólag japán gyártmányok uralják. A Toyota, a Nissan, a Mitsubishi és a Mazda viszont évtizedek óta tökéletesíti saját típusait, így a legtöbb piacon mára sikerült jó hírnevet kiharcolniuk. Egy új jövevénynek - még ha a Volkswagenről is van szó - meg kell felelnie az elvárásoknak: azonnal elpusztíthatatlan, jó terepjáró képességű és könnyen karbantartható modellel kell jelentkeznie, ha fel akarja venni a versenyt a Toyota Hilux-szal, a Mitsubishi L200-assal vagy a Nissan Navarával.
A hivatalos menetrend szerint az Amarok 2010 tavaszától lesz kapható Közép- és Dél-Amerikában, majd a nyár végéig Oroszországban, Európában, Afrikában és Ausztráliában is megkezdik a forgalmazását. A gyártás Argentínában folyik majd, a Buenos Airestől nem messze található Pacheco üzemben.