Már úgy tűnt, a Chrysler jövőjét sikerült biztosítani, de egyes hoppon maradt hitelezők még kihasználják az utolsó alkalmat, hogy megpróbáljanak a pénzükhöz jutni, így elakadhat az átszervezés, amely a Fiat irányítása alá helyezné a detroiti céget.
Három indianai székhelyű nyugdíjalap, amelyeknek a Chrysler mintegy 42 millió dollárral tartozik, egészen az Egyesült Államok Legfelsőbb Bíróságáig jutott a fellebbezéseivel, miután az összes alsóbb szinten elutasították a keresetüket. Sok esélye persze nincs az egykori hitelezőknek: a fellebbviteli bíró némi cinizmussal egyenesen azzal küldte útjukra a nyugdíjalapok képviselőit, hogy "hiába is várnánk jobb ajánlatot a Studebakertől", arra utalva, hogy az utolsó indianai szélhelyű autógyár 42 éve tönkrement.
Ha a Legfelsőbb Bíróság esetleg igazat adna a hitelezőknek, az elvben akár a Chrysler felszámolásához is vezethetne, de mindenképp vissza kellene ülni a tárgyalóasztalhoz, hogy új megoldást találjanak a cég megmentésére. Más kérdés, hogy erre viszonylag kevés esély mutatkozik: eddig viszonylagos egyetértés mutatkozott a kormányzat és a bíróságok között, hogy a Chrysler-Fiat házasság a legjobb rendelkezésre álló lehetőség az Egyesült Államok számára, és ezt nem volna érdemes megtorpedózni.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!