A szuperolcsó indiai törpeautót elvben akár már most elkezdhetnék forgalmazni Európában, mivel sikeresen teljesítette a forgalomba helyezéshez szükséges frontális- és oldalütközési teszteket. Szó sincs persze az EuroNCAP szigorú feltételeiről, de a Nano biztonsága alighanem ott is megérne egy-két csillagot.
Az angliai MIRA tesztközpontban a frontális ütköztetést az orr 40%-át lefedő akadállyal végezték, 56 km/h-s sebességgel, és ilyen körülmények közt a Nano utastere gyakorlatilag sértetlenül megúszta, csak az autó tömpe orra és az első futómű környéke tört össze. A Tata műszaki igazgatója szerint nem meglepő az eredmény, hiszen a kisautó tervezésekor már a gyárban is sikerrel elvégezték ugyanezt a vizsgálatot. Indiában ugyanis az európai szabványt tervezik bevezetni három év múlva, így a Nanónak mindenképp teljesítenie kellett, hogy piacra tudják dobni, és ne kelljen rögtön a modellciklus legelején áttervezni.
Az indiai autógyár szakemberei szerint az Európának szánt, 2011-ben érkező drágább Nano változat még ennél is biztonságosabb lesz: az EuroNCAP töréstesztjén is legalább négy csillagot szeretnének megszerezni vele, igaz, az az autó vagy négyszer annyiba kerül majd, mint a hazai piacra gyártott minimálverzió.