Úgy tűnik, a koreaiak rájöttek, hogy a szürkeség Európában nem válik be, ezért másképp próbálkoznak: feltűnőbb formatervet készítettek, mint amilyet a Ford Mondeo vagy az Opel Insignia visel.
Teljesen egyedülálló koncepcióval robbant bankot az Audi a hibridpiacon. A környezetkímélő, többmotoros autók hagyományaival szakítva ismert részletmegoldások bizarr összelegózásával idézik meg az autóipar mérföldköveit - egyetlen tanulmányautóban.
Évek óta halljuk, hogy a VW spanyol márkája a sportos értékeket képviseli, mégsem láttunk tőlük mást az elmúlt években, csak különböző méretű és arányú egyterűeket. Az Ibizától a Toledóig csupa buborék-autót árusítanak, de talán vége ennek a szerencsétlen korszaknak.
A békapofa nyugdíjba ment, a helyére igazi tömegmodellt állít a Nissan. Az idegenszívű apróságot már nem Nagy-Britanniából, hanem Indiából hozzák, és teljesen új műszaki megoldásokat vonultat fel.
A Lotus Exige vagy az Audi TT ellenfele lehetne a Citroen sportos kisautója, egyelőre azonban csak tanulmány.
Úgy tűnik, a vártnál mélyebben a zsebébe kell nyúlnia a GM-nek, hogy megmenthesse az Opelt. A hollywoodi sikerfilmeknél izgalmasabb fordulatokkal tűzdelt Opel-mentés újabb fejleményeként bejelentette Nick Reilly, az Opel vezérigazgatója, hogy az eddig beígért 600 millió euró helyett 1,9 milliárd eurót is hajlandók áldozni az európai márka fenntartására.
Tizenöt év kellett hozzá, de a Volkswagen végre elkészült az első, teljesen saját tervezésű nagy egyterűjével.
Van benne három villanymotor, de azért egy tisztességes V8-as is jutott az alacsony kétülésesbe, így egyszerre takarékos és villámgyors a 918-as.
Már nem is számítottunk rá, hogy a kis Skodából is készül sportos változat, de úgy tűnik, végül mégis akadt rá pénz a fejlesztési keretben.
Az új forma kissé ijesztő, bár lehet, hogy csak a perspektíva csal.
Erős motorokkal és alfásan látványos formatervvel, de nem túl tágas csomagtérrel érkezik az új kompakt.
Erősebbnek és takarékosabbnak ígérkezik az új nyolchengeres, mint az eddig használt 6,2 literes szívómotor. Elsőként az S osztály kisebbik AMG változatába szerelik, még az idei év folyamán.
Nagyjából olyan ez, mint amikor kiadták az első fronthajtású, dízelmotoros Jaguart: tudtuk, hogy logikus döntés, mégsem hittük, hogy tényleg megcsinálják.
Az F1-es pilóták az idei szezontól már egy új Mercedes fenekét nézhetik, ha be kell küldeni a Safety Cart: a sirályszárnyas SLS veszi át az SL63 AMG helyét.
Itthon nem sokat találkozunk vele, pedig New York utcáin masszívan jelen van Mr. Krink, vagyis Craig Costello. A '80-as évek elején indult el lefelé a lejtőn: punkok, deszkások és graffitisok vették körül, egymás ostobaságain szocializálódtak. Járták a várost: márványlapokat csúsztak végig, padokat ugrottak át gördeszkáikkal, szívtak, ittak, végigfújkálták az épületek falait. A művész saját bevallása szerint is vandálok voltak: lecsúszott, fiatal, lusta herék, akik végigrongálták a várost.
A legtöbben az autóipar fejlődését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.
A Porschék tuningolására szakosodott cég vezére még február 8-án, üzleti ügyeit intézni utazott a Dél-afrikai Köztársaságba, ahonnan előzetes tervei szerint két nap múlva, 10-én tért volna vissza.
Téma volt a Lexus a hét elején is, de egy hónappal ezelőtt már teleszórták a hátuljáról készült részletfotóval a különböző fórumokat. Eddig a butított minőségű brosúra egy-két fotójával kellet beérnünk, de a mai nappal itt van hivatalosan is, a gyár által kiadott sajtófotókon az új Lexus CT 200h – az első kompakt hibrid a prémium kategóriában.
Hiába Toyoda Akio megható szavai. A Toyota alapítójának unokája nem nyerte el az amerikai kongresszus bocsánatát.
Akik több lóerőt, nagyobb végsebességet, testesebb szagú gumifüstöt vártak, töltsék meg jéggel a garázs sarkában álló diszperzites vödröt, és fejeljenek bele! A rajongók számára itt a hidegzuhany: egy kósza lőerőt sem hoz a Mugen tuningcég hivatalos csomagja. A Honda CR-Z hybrid-kupé nem fogja bejárni a Civic Type R által kitaposott ösvényt, itt nem lesz plusz negyven lóerő. Szépnek szép, de a réteg, aki erre izgul, nyilván nem szobrot szeret építeni.
Saját erejéből megy a Genfi Autószalonra az Opel Ampera szériaváltozatának prototípusa, hogy demonstrálja, a konnektorból tölthető hibridhajtás életképes.
A bajorok nagyban játszanak: ez a harmadik, gyártásra szánt hibrid autójuk, a harmadik féle hajtáslánccal. Itt egy kicsivel több szerephez jut a villanymotor, bár a 300 benzinlóerőről ezúttal sem a takarékosság jutna az eszünkbe.
Az ötlet elvileg ígéretes: egy teljes vázszerkezet 67 kilogrammot nyom, és percek alatt összerakható. Csak az a kérdés, hogy lehet-e elég olcsó.
A TechArt Concept One a szélsőségek autója: a tuning során minden eleganciát kiciánoztak a négyajtós Porschéből, viszont alig akad olyan részlete, amely ne versenyautóra emlékeztetne.
Nem kapott sérvet a sok Volkswagen-tervező a CrossGolf megalkotásakor, bár nem is az volt a cél, hogy megdöbbentsék a világot. Csupán egy újabb bőrt kellett lehúzni a jó öreg Golf Plusról.