Hírek

Nem hozott ránk szégyent!

2010. március 6., 21:25 Módosítva: 2010.10.22 13:21
totalcar

Véget ért a holnapi WTCC-futam (Curitiba) időmérő edzése és aki végignézte, az minden bizonnyal  nem bánta meg. Michelisz Norbi, a Zengő Dension Team, és egy kicsit a mi versenyzőnk is, a remek, tizedik helyre kvalifikálta magát.

Az Q1-ben (itt két részre oszlik a kvalifikáció, nem háromra, mint a Forma-1-ben) az elején, a nagy tömegben futott egy gyors kört a borzalmas minőségű brazil aszfalton. Ezzel bebiztosította magának az első helyet, de a többiek folyamatosan gyorsultak, így a Q1 vége előtt három perccel Norbi újra kijött a pályára, mivel félő volt, hogy nem jut tovább (ekkor a tizedik helyre csúszott vissza).

Kijött és büntetett, a tőle megszokott stílusban, nem kímélve sem autót, sem gumit. Köre olyan jól sikerült, hogy szétcsapta a gyári, Seatos nagymenőket, mint száraz tehénszart a nyári záporeső. Az évek óta élvonalba tartozó Tarquini (tavalyi bajnok), Gené, Coronel orra megnyúlt. Michelisz, aki életében először indul ezen a pályán, tavalyi dízel autóval (a szuperkupás autója benzines volt), nagy jóindulattal gyárinak elkönyvelt csapattal a legjobb Seatosként az ötödik helyre ugrott a megfoghatatlan Chevroletek és Farfus BMW-je mögé. A Q2-be természetesen bejutott.

A tízperces második etapban szinte egymás csomagtartóján autóztak mindannyian, Norbi a végén. A Chevroletek az élen gyilkos tempót diktáltak, látszott, hogy a rossz aszfalton folyamatosan sodródik mindenki. Nem tudni, mennyire tartották fel egymást, de feltételezhető, hogy a hátul lévők, Norbival egyetemben nem tudtak igazán jó kört futni.

Norbi a tizedik helyen állt, amikor az utolsó körben megpróbált javítani a helyezésén, picit hagyta ellépni az előtte autózó Tarquinit, hogy legyen helye. De hiába durálta neki magát, az utolsó előtti kanyarban a már megkopott gumikon kitört az autó és nagy sebességgel a kavicságyba sodródott. Norbi bravúros ellenkormányzással fogta meg a csúszást és azzal a lendülettel ki is került a kavicságyból, a kör azonban elúszott.

Egy hátsó lökhárító árán ugyan, de Michelisz Norbert holnap a rajtrács tizedik helyéről vág neki az első futamnak sok-sok nagymenőt maga mögé utasítva ezzel.

Tiago Monteiro, a mezőny egyik ex-Forma-1-es pilótája, nem jutott be az első tízbe. A riportereknek így nyilatkozott: Nem sikerült megtalálni a sebességet...
Innen üzenjük neki, hogy keresse a csendes, magyar gyereket a tavalyi autóval, az majd megmutatja, melyik pedált kell nyomni.
Holnap futam, ne hagyják ki!

A kvalifikáció végeredménye:

1. 6 Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 1:23.725

2. 4 Jordi GENE ESP SEAT Leon TDI 1:23.757

3. 8 Alain MENU SUI Chevrolet Cruze 1:23.829

4. 7 Robert HUFF GBR Chevrolet Cruze 1:23.833

5. 1 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon TDI 1:23.834

6. 11 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:23.955

7. 10 Augusto FARFUS BRA BMW 320si 1:23.981

8. 17 Michel NYKJAER DEN SEAT Leon TDI 1:24.161

9. 2 Tom CORONEL NED SEAT Leon TDI 1:24.325

10. 5 Norbert MICHELISZ HUN SEAT Leon TDI 1:24.926

11. 3 Tiago MONTEIRO POR SEAT Leon TDI 1:24.562

12. 18 Fredy BARTH SUI SEAT Leon TDI 1:24.983

13. 26 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320si 1:25.153

14. 20 I Darryl O'YOUNG HKG Chevrolet Lacetti 1:25.328

15. 21 I Mehdi BENNANI MAR BMW 320si 1:25.486

16. 15 I Franz ENGSTLER GER BMW 320si 1:25.54

17. 25 I Sergio HERNANDEZ ESP BMW 320si 1:25.826

18. 19 I Harry VAULKHARD GBR Chevrolet Lacetti 1:25.841

19. 16 I Andrei ROMANOV RUS BMW 320si 1:27.567

Lehet háromszáztíz lóerős is egy Volkswagen Golf

2010. március 6., 13:08 Módosítva: 2010.10.22 13:21

Nem tudjuk, hova van még értelme tuningolni egy alapból 266 lóerős, 350 newtonméter nyomatékkal rendelkező autót, amit kizárólag az első kerekek hajtanak – azonban az Abt Sportsline tudja: piacra dobták a saját kis verziójukat, szerény 310 lóerővel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kinek kell a hatszáz lovas holdjáró?

2010. március 6., 06:26 Módosítva: 2010.03.06 06:26

Elvetemült forma és elvetemült teljesítmény, méregdrágán. Ezt kínálja a Fornasari Racing Buggy, amelyet az idén narancssárga színben láthatott a Genfi Autószalon közönsége.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hátsókerék, 480 LE, V8

2010. március 6., 06:23 Módosítva: 2010.10.22 13:22

Drifterek is elismerően dünnyögnének a BMW Motorsport legújabb megvásárolható versenyautója, a BMW Z4 GT3 adatai hallatán. De aki kiköhögi a közel 80 millió forintos vételárat, valószínűleg inkább 24 órás versenyekre fog nevezni vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

IDEA Sofia: egy szedán is lehet szép

2010. március 5., 18:23 Módosítva: 2010.03.05 18:23

A Bertone és a Pininfarina mellett az IDEA intézet is egy meglepően jó vágású tanulmánnyal jelentkezett az idei Genfi Autószalonon. A Sofia révén a nagyobb autógyártókat próbálják meggyőzni, hogy megérdemelnek néhány komolyabb formatervezési megrendelést.

Távolról sincs vége, olvasson még

Faros Porsche V8-as motorral

2010. március 5., 18:22 Módosítva: 2010.10.22 13:23
1

Alois Ruf tuningcége nem véletlenül a legjobb nevű Porsche specialisták egyike: egy időben a leggyorsabb utcai Porschék gyártójaként ismerték, de most talán még a legendás Yellowbirdnél is érdekesebb autót hoztak össze.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mercedes, dízel, szteroidozott önindítóval

2010. március 5., 17:16 Módosítva: 2020.08.04 10:15

Némi késedelemmel a többi gyártóhoz képest ugyan, de a Mercedes is dízelhibriddel riogat már. Nem kell nagyon megijedni, ennek a kipufogójából se rózsaszirmok hullanak, inkább arról van szó, hogy egy méretesebb indítómotort csavaroztak a főtengely végére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megjött a négyhengeres Audi A8

2010. március 5., 14:46 Módosítva: 2010.10.22 13:24

A Golf GTI négyhengeres turbómotorja némi segítséggel könnyedén megbirkózik az alumínium bálnával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sbarro mester feltámadna, de nem megy

2010. március 5., 13:16 Módosítva: 2010.03.05 13:35

A svájci formatervező-híresség ismét alkot, bár a végeredmény, mondjuk így, nehezen emészthető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Magyar gyerek a menők között

2010. március 5., 13:11 Módosítva: 2010.10.22 13:25
34

totalcar

Michelisz Norbert betört a nagyok közé. A tavalyi év tehetségének járó díjat Jean Todt FIA-elnöktől vehette át, idén pedig indulni fog az összes WTCC versenyen. Nem is akármivel, hanem a tavalyi bajnokautóval, a Seat León 2.0 TDI-vel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Toyota Auris HSD: Prius konfekcióban

2010. március 5., 11:35 Módosítva: 2020.08.04 10:15

A korábbi ígéreteknek megfelelően elkészült az Auris benzin-elektromos változata. A Toyotánál persze nem kombinálták túl a problémát: egyszerűen beszerelték a Prius bevált hajtásláncát az Auris karosszériájába.

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsón jön a Dacia Duster

2010. március 5., 06:42 Módosítva: 2010.10.22 13:26

A román márka legújabb modellje valóban a legjobb árú hobbiterepjárónak ígérkezik, bár ez a fekete lökhárítós, fronthajtású, spártai kivitelre igaz elsősorban.

Távolról sincs vége, olvasson még

800 lóerő E Merciben

2010. március 4., 18:17 Módosítva: 2010.10.22 13:27
36

Kivülről csak egy nagy fekete bogár a Brabus E V12 Coupé, pedig kevés ellenfele akadna a német autópályán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Koenigsegg Agera: közel az ezer ló

2010. március 4., 18:13 Módosítva: 2010.10.22 13:27
29

Ha már nem lett Saab-tulajdonos, legalább a sportkocsiját felújította a svéd gyártó. Az alapok maradtak, de a részleteken sokat javítottak, és a 4,7 literes, V8-as turbómotorból is előcsiklandoztak még némi többletteljesítményt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leleplezték a Ford Focus kombit

2010. március 4., 17:07 Módosítva: 2010.10.22 13:28
4

Elsősorban Európában juthat komoly szerephez a legtágasabb Focus változat: itt az eladások harmadát a kombi hozhatja a gyáriak szerint. Van is rá esélye: egy picit kevesebb lett az egyénieskedés benne, de megtartotta a dinamikus alapformát: családi és cégautóként egyaránt komoly jövő áll az új kombi előtt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Cosworth-motorok kerülnek az új Lotusokba

2010. március 4., 16:03 Módosítva: 2010.10.22 13:28

A két nagy múltú angol versenyautó-specialista újabb közös projektje a Lotus Evora Cup, amelybe a Cosworth fogja reszelni a Toyota-technikát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Evora 414E: gyors Lotus három hengerrel

2010. március 4., 14:34 Módosítva: 2020.08.04 10:16

Picike motorja ellenére épp olyan gyors a britek tanulmány-sportkocsija, mint a V6-os szériamodell. A trükk persze itt is a hibrid hajtás: az apró benzinmotor csak az akkumulátorok utántöltésére való.

Távolról sincs vége, olvasson még

Feltámad az első Alfa Spider

2010. március 4., 11:59 Módosítva: 2010.10.22 13:30
35

A Pininfarina kétajtós sportkocsija hosszmotoros, hátsókerék-hajtású, és ugyanolyan könnyed megjelenésű, mint az 1966-os Spider Duetto – már csak meg kellene valósítani.

Távolról sincs vége, olvasson még

NCAP: Kevesebb csillagot!

2010. március 4., 10:31 Módosítva: 2010.10.22 13:32

Sikerült összetörni újabb öt autót az Euro NCAP-nál. Neves gyártó régen kapott már három csillagot, de ezúttal még az öv is majdnem elszakadt az egyik ütközésnél. A Citroen Nemo, a Kia Venga, a Nissan Cube, a Seat Exeo és a Toyota Verso tesztje vegyes eredményeket hozott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bufori Mk.VI: műanyag luxus

2010. március 4., 05:40 Módosítva: 2010.03.04 20:27

Sajátos nosztalgiára ad lehetőséget az ausztrál-maláj autógyártó luxusszedánja: a 80-as évek egyedi építésű műanyag-retro luxusautóit juttatja az eszünkbe. Az Excalibur, a Panther és a többi szörnyűség persze már tizenévekkel ezelőtt eltűnt a süllyesztőben, de a Bufori révén tovább kísértenek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Touring Flying Star, kenyereskocsi 157 millióért

2010. március 3., 17:59 Módosítva: 2010.10.22 13:32

Kombi még nem készült a Bentley Continental sorozatából, de az olasz Carrozzeria Touring most készített egyet. A Flying Star persze nem való hurcolkodásra: a shooting brake formát követi, azaz szűkös, 2+2 üléses luxusmodell, amelyben szükség esetén elfér a golfozáshoz vagy vadászathoz szükséges felszerelés.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gallardo Superleggera: Lamborghini fogyókúrán

2010. március 3., 16:03 Módosítva: 2010.10.22 13:33
5

A súlycsökkentés mellett néhány pluszlóerő is akadt még a V10-esben , így elkészült az elérhető legjobb Gallardo változat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb visszahívás: Nissan fékpedálok

2010. március 3., 14:24 Módosítva: 2010.10.22 13:33

Újabb pedálügy van kibontakozóban az eddig a minőségükről ismert japán autógyártóknál. A Nissan több mint félmillió autót hív vissza, egyrészt a fékpedál meghibásodása, másrészt az üzemanyagszint-jelző problémája miatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatezer magyar Swiftet hívnak vissza

2010. március 3., 13:19 Módosítva: 2010.10.22 13:34
2

Itthon összesen 6230 autót érint az akció, Európában pedig 39 ezer Suzukit hívnak vissza egy rosszul elhelyezett üzemanyagcső miatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hyundai i-flow: érdekes Sonata, csak nekünk

2010. március 3., 12:56 Módosítva: 2010.10.22 13:35
2

Úgy tűnik, a koreaiak rájöttek, hogy a szürkeség Európában nem válik be, ezért másképp próbálkoznak: feltűnőbb formatervet készítettek, mint amilyet a Ford Mondeo vagy az Opel Insignia visel.

Távolról sincs vége, olvasson még