Megérkezett a hiányzó láncszem a ZR1-es és a gyengébb változatok közé, de ha a stílust nézzük, a Z06 Carbon Edition a legnyersebb macsó a Corvette kínálatában.
A koffein sokunkat tart működőképes állapotban, de először hallunk kávé mozgatta autóról. Az öreg Scirocco persze használhatna bármilyen más szerves anyagot is, de kávéval legalább jó az illata.
Jól megy az amerikai luxusmárka szekere, legalábbis otthon, de az anyavállalat rossz sajtójának nem örülnek. Inkább megpróbálják elhallgatni, hogy a GM birodalomhoz tartoznak.
Az IBE tanulmány nem csak egy kósza ötlet volt a spanyolok részéről: úgy néz ki, a Seatnál megpróbálják kiütni a nyeregből a Honda CR-Z-t.
A négykarikás márka idén újra egymillió fölé szeretné növelni az eladott autók számát, míg Győrben, az Audi Hungáriánál nyolcvanezerrel több motor gyártását tervezik.
Tovább emelkedik a benzin és a gázolaj ára, ismét kiütötte az eddigi plafont.
Meghökkentő eredményeket közölt egy újszerű befecskendezési rendszereket fejlesztő kis amerikai cég. Azáltal, hogy az üzemanyagot szuperkritikus állapotban juttatják az égéstérbe, állítólag 50-75 százalékkal nagyobb hatékonyság érhető el szinte minden modern belső égésű motornál.
Hogyan tehető még jobbá egy autó, ami már eleve csodaszép és villámgyors? Csak ott szabad hozzányúlni, ahol nem látszik.
Lehetséges, hogy nem készítik el a kisebbik Magyarországon gyártott Suzuki utódját, miután az Opel már nem tart igényt az Esztergomban készülő Agilákra.
Vadiúj biturbó V8-asát egy különlegesen átalakított S osztályban mutatta be az AMG, a legendás 300SEL 6.3 AMG versenyautó emlékére.
Amíg nem tömik be a télen keletkező úthibákat, legalább láthatóak lehetnének, legalábbis két olasz diák ötlete szerint. Elképzelésük szerint az új generációs utak olyanok lehetnének, mint az emberi bőr: ha megsérül, az azonnal látszik.
A márka vezérigazgatója szerint elegendő hely van az A1 és az A3 között egy harmadik modell számára. Egyes feltételezések szerint az A2-est támasztaná fel az Audi vezetése.
A General Motors tíz részlegének adta ki, hogy készítsenek vázlatokat a sportkocsi következő generációjáról. A győztes terv azután sorozatgyártásba kerülhet – így előfordulhat, hogy Európában, Kínában vagy akár Brazíliában találják ki a következő Corvette formatervét.
Ez a félelmetes, nem a Bugatti: a Geiger Cars Shelby GT500-asa egy szupersportkocsi erejét kínálja egy detroiti nagy vas kezelhetőségével. Ehhez a párosításhoz már nem árt némi sofőrtehetség.
A hotrodok építéséről híres Chip Foose megunta az aszfaltra simuló lapos kupékat. Nem akármilyen gépet talált, amin kiélheti perverzióit: veterán traktort rajzolt át a saját ízlésére.
A Hofele Design viszonylag hamar elkészült az új csúcs-Audi átiratával, de a sietség nem jelent félmunkát.
A szándék megvolt, de megállapodás nem született a két vállalat összevonásáról. A Mitsubishi és a Peugeot csoport vezetői Genfben találkoztak a múlt hét végén.
Sokan már most könyörögnek, hogy ez konkrétan így, egy centiméternyi ív arrébb húzása nélkül menjen a gyártósorra sokszorozódni. A kritikusok az utóbbi évek legjobb formatervének tartják a Citroën GT tanulmányautóját – pedig a lényeg itt is belül van. A környezetvédők ujjonganak: a GQbyCitroën motorházteteje alatt direkt gázbefecskendezős motor van, mely működését szükség szerint villanymotor segíti.
Új autó, ismeretlen pálya, szeszélyes időjárás. Ha címszavakban kéne összefoglalni Norbi hétvégéjét, nagyjából ezekről lehetne beszélni; na meg arról, hogy már az első világbajnoki hétvégén sikerült pontokat szereznie, ráadásul mindkét futamon. Baumgartner Zsolt 2004-es forma1-es szereplése óta nem volt magyar, aki világbajnoki pályaautós versenyen erre képes lett volna.
Gazal-1 fedőnév alatt mutatták be a Genfi Autókiállításon a Mercedes G osztály alapjaira épülő koncepcióautót. A formát a szaúdi királyi egyetemen tanuló mérnökhallgatók álmodták meg; a kivitelezés igényesnek, pontosnak tűnik.
A Gordini őrültek csalódottak lehetnek, hiszen az idei genfi kiállításon bemutatott kékszínű Clio műszakilag megegyezik a standard Clio RS-el. Itt az egyedi fényezés az új, a nagy kerekek és a dekorcsík, amitől a vagányabb lányok és a kompakt méregzsákokban hívők menten lemennek hídba.
Az utak használatáért fizetendő díj elmulasztása esetén járó pótdíj beszedésére írt ki közbeszerzést az Állami Autópálya Kezelő Zrt., amelyet hat ajánlattevő közül a Goldex-Hungary Kft. nyert meg. A cég a beszedett pótdíj 6,85 százalékát kéri sikerdíjként - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A Subaru bevallottan is sokkal több eladott darabszámot várt a Legacyból épített Outbacktől. A nagycsaládosoknak szánt autó mellé most egy kisebb, az ötajtós Impreza alapjaira épülő crossovert mutatott be a gyár Genfben: az Impreza XV-t. Remélik, ez jobban fogy majd: ha másért nem, de a rallyban felépített Impreza kultusz miatt.
Véget ért a holnapi WTCC-futam (Curitiba) időmérő edzése és aki végignézte, az minden bizonnyal nem bánta meg. Michelisz Norbi, a Zengő Dension Team, és egy kicsit a mi versenyzőnk is, a remek, tizedik helyre kvalifikálta magát.
Az Q1-ben (itt két részre oszlik a kvalifikáció, nem háromra, mint a Forma-1-ben) az elején, a nagy tömegben futott egy gyors kört a borzalmas minőségű brazil aszfalton. Ezzel bebiztosította magának az első helyet, de a többiek folyamatosan gyorsultak, így a Q1 vége előtt három perccel Norbi újra kijött a pályára, mivel félő volt, hogy nem jut tovább (ekkor a tizedik helyre csúszott vissza).
Kijött és büntetett, a tőle megszokott stílusban, nem kímélve sem autót, sem gumit. Köre olyan jól sikerült, hogy szétcsapta a gyári, Seatos nagymenőket, mint száraz tehénszart a nyári záporeső. Az évek óta élvonalba tartozó Tarquini (tavalyi bajnok), Gené, Coronel orra megnyúlt. Michelisz, aki életében először indul ezen a pályán, tavalyi dízel autóval (a szuperkupás autója benzines volt), nagy jóindulattal gyárinak elkönyvelt csapattal a legjobb Seatosként az ötödik helyre ugrott a megfoghatatlan Chevroletek és Farfus BMW-je mögé. A Q2-be természetesen bejutott.
A tízperces második etapban szinte egymás csomagtartóján autóztak mindannyian, Norbi a végén. A Chevroletek az élen gyilkos tempót diktáltak, látszott, hogy a rossz aszfalton folyamatosan sodródik mindenki. Nem tudni, mennyire tartották fel egymást, de feltételezhető, hogy a hátul lévők, Norbival egyetemben nem tudtak igazán jó kört futni.
Norbi a tizedik helyen állt, amikor az utolsó körben megpróbált javítani a helyezésén, picit hagyta ellépni az előtte autózó Tarquinit, hogy legyen helye. De hiába durálta neki magát, az utolsó előtti kanyarban a már megkopott gumikon kitört az autó és nagy sebességgel a kavicságyba sodródott. Norbi bravúros ellenkormányzással fogta meg a csúszást és azzal a lendülettel ki is került a kavicságyból, a kör azonban elúszott.
Egy hátsó lökhárító árán ugyan, de Michelisz Norbert holnap a rajtrács tizedik helyéről vág neki az első futamnak sok-sok nagymenőt maga mögé utasítva ezzel.
Tiago Monteiro, a mezőny egyik ex-Forma-1-es pilótája, nem jutott be az első tízbe. A riportereknek így nyilatkozott: Nem sikerült megtalálni a sebességet...
Innen üzenjük neki, hogy keresse a csendes, magyar gyereket a tavalyi autóval, az majd megmutatja, melyik pedált kell nyomni.
Holnap futam, ne hagyják ki!
A kvalifikáció végeredménye:
1. 6 Yvan MULLER FRA Chevrolet Cruze 1:23.725
2. 4 Jordi GENE ESP SEAT Leon TDI 1:23.757
3. 8 Alain MENU SUI Chevrolet Cruze 1:23.829
4. 7 Robert HUFF GBR Chevrolet Cruze 1:23.833
5. 1 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon TDI 1:23.834
6. 11 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:23.955
7. 10 Augusto FARFUS BRA BMW 320si 1:23.981
8. 17 Michel NYKJAER DEN SEAT Leon TDI 1:24.161
9. 2 Tom CORONEL NED SEAT Leon TDI 1:24.325
10. 5 Norbert MICHELISZ HUN SEAT Leon TDI 1:24.926
11. 3 Tiago MONTEIRO POR SEAT Leon TDI 1:24.562
12. 18 Fredy BARTH SUI SEAT Leon TDI 1:24.983
13. 26 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320si 1:25.153
14. 20 I Darryl O'YOUNG HKG Chevrolet Lacetti 1:25.328
15. 21 I Mehdi BENNANI MAR BMW 320si 1:25.486
16. 15 I Franz ENGSTLER GER BMW 320si 1:25.54
17. 25 I Sergio HERNANDEZ ESP BMW 320si 1:25.826
18. 19 I Harry VAULKHARD GBR Chevrolet Lacetti 1:25.841
19. 16 I Andrei ROMANOV RUS BMW 320si 1:27.567