Az autók fele eltűnik Magyarországon
Ahelyett, hogy bontóba kerülnének, a kiszolgált autók fele eltűnik örökre. Hol vannak ezek? Ellopják őket, persze csak papíron, vagy ott hagyják az erdőszélen, gyerekek játszanak bennük a tanyán, vagy a sufniban állnak bakon. Azt nem is feltételezzük, hogy illegális bontás után tovább élnek másik tucatnyi társukban.
A fenti probléma kezelésére jött létre egy szakmai szervezet, az Autós Nagykoalíción belül. Célja a törvényi szabályozások betartatása, a feketegazdaság felszámolása, és az újrahasznosítási arány 80 százalékra emelése, ugyanis ha ez nincs meg – márpedig nincs meg –, akkor büntetést kell fizetnünk az EU-nak.
Az akkumulátorok és az autógumik újrahasznosításában és megsemmisítésben jól állunk. Ugyan a szakma szerint problémát okoz, hogy az újrahasznosítható autóakkumulátort, az órában lévő gombelemet és egyéb háztartásokban megtalálható elemeket egy kalap alá veszik – mondta el Hám Eszter a hulladékkezelési tagozat akkumulátor szakértője. Szinte a legveszélyesebb autós hulladékról beszélünk, de szerencsére közel száz százalékos az újrahasznosítási arány ebben a kérdésben. Jól működik az országos begyűjtő hálózat, de jogszabályi problémák miatt nem egységesen kerülnek leadásra az akkuk. Ha valaki nem a boltban hagyja, ahol az újat vette, hanem a MÉH-be viszi, a benne található nemesfémek miatt a fémtörvény szabályozása alá esik, ezzel felesleges és hosszadalmas bizonylatolási folyamatba kell kezdeni. Korábban a tevékenység fordított áfás volt, de már kivették, így tovább nehezült a finanszírozása. Mindenképp cél, hogy fordított áfa körbe ismét bekerüljenek.
Mit jelent a „fordított” Áfa fizetés?
A fordított Áfa fizetés azt jelenti, hogy az Áfa működési mechanizmusával ellentétben értékesítéskor nem az eladó fizeti meg a számlában foglalt összeg után az Áfát hanem a vevő. A fizetés azonban a vevő részéről nem jelent - néhány kivételtől eltekintve - tényleges befizetést, mivel ha a vállalkozás Áfa alany akkor a számla alapján jogosult az Áfa levonására is és így nem keletkezik tényleges adófizetési kötelezettség!
Forrás: http://www.astraconto.hu/
A nem egységes termékdíj források nem csak az akkumulátoroknál okoznak gondot, hanem a gumialkatrészek újrahasznosításánál is, ismertette Kocsis Kenéz, a hulladékkezelési tagozat autógumi szakértője. Hazánkban évente negyvenezer tonna gumiabroncs kerül fogalomba – a válság miatt egyre kevesebb – ennek nagyjából egytizede magánimportban, vagy a feketegazdaság közreműködésével talál gazdára. Ez hozzávetőlegesen három milliárd forint kárt okoz a gazdaságnak, be nem fizetett adók és okozott környezeti károk miatt. Pedig hazánkban az átlagosnál jobbak a feltételei az újrahasznosításnak, de ezek a vállalatok csökkentett kapacitással dolgoznak.
Dr. Lukács Pál, a gépjármű roncs szervezeten belüli felelőse elmondta, hogy az autók alig negyven százaléka kerül élete végén a hivatalos bontókba. A maradék engedély nélkül üzemelő vállalkozásokhoz kerül, jóval magasabb, kilónkénti akár negyven forintot is kaphat érte a tulajdonosa, szemben a hivatalos 10-12 forintos árral. Ennek az okai elég egyszerűek: az illegális bontó nem fizet adót és feketén foglalkoztatja a munkavállalóit. Itthon 260 db regisztrált autóbontó működik, míg az illegális bontók számára becsült szám áll rendelkezésre, nagyjából ezer feletti. Dr. Lukács Pál szerint probléma, hogy míg a gumiabroncsokra van termékdíj, az autó egyéb gumialkatrészeire nincsen, pedig jellegükben ezek is hasonlók, kezelésük is hasonló.
Fontos a lakosság környezettudatossá nevelése, ugyanis 2015-re el kell érnünk a 95% újrahasznosítási arányt, ami ha nem lesz meg, súlyos pénzbüntetést kell majd megfizetnie az országnak. Ennek érdekében mindent meg kell tenni, hogy az újrahasznosítási arányon javítsunk. Ennek egyik eszközei a regisztrációs adó, az autó életút-követés, a lakosság képzése, a feketegazdaság visszaszorítása.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
