Ezek közt van a nyertes
Év Autója tannisi csoportfotó, 2014.
Amint az minden évben, a Tannistest hétfői délelőttjén történni, szokott, a csapatunk most is levitte az összes Dániába elhozott, jövő évi Év Autója-esélyes kocsi egy példányát a tengerparti fotózásra. Nem a kattintás volt az érdekes, hanem látni őket együtt.

Ha csak a fényezést nézem, egysíkúbb lett a társaság. Sok a szürke, a sötétkék, a fehér, kevés az élénk szín. Pedig hiába öntötték a világ útjait fehér/metálszürke/fekete egyenszósszal, itt, Tannisban mindig színes a választék. Nem értem, Cactusból annyiféle zseniális kombináció létezik, erre idehoznak egy ugyanolyan fehéret, barna oldallal, ami már a könyökünkön jön ki, illetve két sötétlilát, ami a tűző napot leszámítva mindig feketének néz ki. A többiek sem jobbak, jellemzően.
De hiányzik az alternatív hajtású autók dömpingje is. Egy szem Kia Soul EV képviseli az ELMŰ-t, van hibrid a Lexustól (NX300h), a Mercedestől (C300 Bluetech hibrid), a Fordtól (Mondeo hibrid). Oké, de tavaly még öt elektroautó szívta magába a zsíros dán delejt a konnektorból, s volt egy tüzelőanyagcellás kocsi is, a hibrideket pedig nem is számoltuk, annyi volt. Tavalyelőtt is ott volt a Prius Plug-in, illetve a Volvo V50 Plug-in, hogy csak a furcsa megoldásokat említsem, kihagyva olyanokat, mint a Kia Optima hidbrid és a 3-as BMW hasonlója. Most kicsit nem vagyunk annyira hűdemodernek itt, Tannisban.
Végül huszonnyolc kocsit hoztunk ki reggel a partra. Van itt több is, hiszen akad nem egy típus, amiből három-négyféle variánst is elhoztak a gyártók ide, Dániába, de a felesleg most bent szunyókál a hotel murváján. Fiat nincs, mert azt valahogy központilag letiltották, se Dániából, se Svédországból, de még a magasságos Torinóból sem tudtak tesztautót szerezni a szervezők. Hm, valahogy mostanában mi, a Totalcarnál is keveset jutnánk Fiat-tesztautókhoz, talán aggódás ütötte fel a fejét a központban?
Elég sok kocsit vezettem mára, hiszen két és fél napja itt vagyunk a TC-s csapattal. A decemberi előválogatás után hét autó maradhat a szorítóban, azok alaposabb tesztelésnek lesznek alávetve, igazából az a hét, amire a díjfetisiszták figyelme már ráirányul. Melyek lehetnek ezek? A csodás Mondeo és a Passat biztos befutók, miként az ügyes Twingo, az új Aygo/C1/108 hármas is.
De vétek lenne kihagyni a minden pontján szinte tökéletessé tett Soult, a dögunalmasból ismét izgalmassá (igen, a vezetése is az) tett Fabiát, az ijesztően praktikus és tágas Pulsart, az elődje óriási kabátját talán még jobban kitöltő, rendkívül finom Qashqait, a mellbevágó minőségű i20-at, a GTI-k könnyed repesztését megtévesztően jól imitáló új Corsát, a súlyosan ügyes BMW 2-es Active Tourert, vagy akár az új utakra lépő Mercedes C osztályt is. És akkor ott a Macan, az X4, az NX300h... Ha innen nézem, simán bekerülhet bármelyik a hétbe – de hiszen ez máris több mint a duplája..
Úgy tűnik, szegény Suzuki Celerióért nem ölik egymást a zsürorok, holott a legnagyobb meglepetést talán ez okozta eddig: rettentő régimódi, de műszakilag váratlanul összeszedett, ügyes, erős, vidám jószág – kár, hogy formatervezőt nem látott, csak behívtak valakit, aki nagyjából emlékezett rá, hogyan kell a CAD/CAM számítógépet kezelni. A Ford EcoSportba is inkább kacagni járnak (már amikor beleülnek). Vannak még itt jelöltek, nem az a cél, hogy mindegyikről írjak, csak annyit szerettem volna illusztrálni: lehet, hogy kevesebb a villany és a hibrid, de az idei választás talán még izgalmasabb lesz az eddigieknél. Kár, hogy gőzöm sincs, mire szavazok – tavaly és tavalyelőtt már legalább éreztem valami bizsergést ilyentájt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
