„A Totalcar cikke miatt nem vertek át”
Olvasónk március 3-án hirdette meg autóját az interneten, nem kért érte sokat de nem is volt jó állapotban a Mazda 6 kombi. A vevő öt nappal később jelentkezett, végül négyen érkeztek meg a találkozóra és innentől elég ismerős dramaturgia szerint zajlottak az események. Csakhogy Balázs résen volt és amikor utólag egy addig ismeretlen hibára hivatkozva indulatosan pénzt követeltek tőle, eszébe jutott Tibor és a motorhibásnak hazudott Ford esete. János is időben kapcsolt és neked sem kell bedőlnöd a változatos trükköknek.
Sz. Patrikot egy hete eljárás alá vonta a rendőrség, miután korábban körözték. Azért keresték, mert feltételezhető, hogy részt vett abban a csalássorozatban, amelyben több tucat használtautó-eladót csaptak be az utóbbi hónapokban. Elhitették velük, hogy autóik motorja éppen a szerződéskötés előtti próbaúton ment tönkre, hogy így sokkal olcsóbban vehessék meg az autókat. Aki bedőlt a trükknek azt több esetben utólag is megzsarolták, és további összegeket kérték vissza utólag az eleve lealkudott árból.
A módszer hónapokig tökéletesen működhetett, hiszen nem mindenki képes időben átlátni egy ilyen helyzetet, és nem mindenki hitetlenkedik, amikor a csalók megmutatják neki, hogy a motor hűtőrendszerébe motorolaj keveredett.
Becsapott a vevő, amikor eladtam a Fordomat
Utazás tükörországba, ahol a vevő egy állítólagos hibára hivatkozva 600 ezret alkuszik az árból, majd kicsit fenyeget, végül eladja a Focust hibátlanként.
A témáról írt korábbi cikkemet olvasta Balázs is, aki hosszú levelet írt a minap. A levél tárgya így szól: "Az ön cikke miatt nem vertek át". Olvasónk március el akarta adni 2002-es Mazda 6 kombiját, amelynek számos költséges javításra volna szüksége a további használat előtt. A 262 ezer kilométert futott, téli és nyári kerékgarnitúrával kínált autó hibáit felsorolta a hirdetésben. Írt a küszöbök, a kerékjárati ívek, az ajtók és a padlólemez korróziójáról, megemlítette, hogy a jobb első fék időnként beragad és a kézifékkel is hasonló gondok vannak. A kétliteres turbódízel Mazdának sziszeg a turbója és az anyósülés fűtése nem működik, így Balázs 500 ezer forintot kért érte, de egy százassal lejjebb ment volna árban.
Március 8-án este nyolc óra körül izgatottan hívta egy érdeklődő, aki azt mondta, nagyon kellene neki az autó, de csak 300 ezer forintja van rá, és akár az éppen félrerakott, könnyűfém felnikre szerelt nyárigumi-garnitúra nélkül is elvinné. Az illető annyira lelkes volt, hogy akár ezen a pénteki napon, este nyolc órakor elindult volna a Nógrád megyei Érsekvadkertről Budapestre, végül abban állapodtak meg Balázzsal, hogy másnap ideálisabb volna. Szombaton délelőtt négyen meg is érkeztek az autóért.
Balázs megmutatott mindent: a rozsdásodást, és a többi hibát, illetve belenéztek a motortérbe is. Próbaútra indultak, és bár a Mazda gazdája erre lehetőséget adott volna, a vevők nem akarták vezetni az autót, sőt a turbófütyülésre is csak annyit mondott az egyikük, hogy majd kicseréli az alkatrészt.
Amint visszatértek a próbáról, a vevő azonnal Balázs kezébe nyomta az autó árát, és meg sem akarta nézni a nyári kerékgarnitúrát mondván, azt majd külön megvásárolja a következő fizetéséből. Az adásvételi szerződés vevő rovatában végül az autó új gazdájának édesapja adatait írták, ahogy mondták a kedvezőbb biztosítási díj miatt. A szerződéshez hibalistát is csatoltak, melyet szintén mindenki aláírt.
Az egész vásárlási folyamat legfeljebb húsz perc alatt lezajlott, és Balázs meg is lepődött, hogy milyen könnyen elment az autó. Délután ismét csörgött a telefon: egy ismeretlen számról hívta olvasónkat a vevő édesapja, aki előadta, hogy a hazafelé úton beesett a kuplung és a kormány is rángat, a fia pedig nagyon ideges, mert az autót vontatni kellett. Az illető ígérte, ismét jelentkezik, ha a családi ismerős szerelője megnézte az autót.
Balázs ekkor másodszor is elolvasta a Ford focusos csalók ügyéről írott első cikkemet.
Egy órával később ismét hívták és folytatódott a rádiójátékba oltott lelki nyomásgyakorlás. A Mazda vevőjének édesapja szerint a gyerek már nagyon ideges, mert kiderült, hogy a kéttömegű lendkerék is tönkremehetett az autóban és biztosan nagyon drága lesz a javítás. Szintén ő állította, hogy felhívták a kormányzati ügyfélvonalat, és ott azt mondták nekik, hogy ilyen esetekben az eladó három napon belül köteles visszavenni az autót, ezért felállnak vele az ismerősük trélerére és már viszik is vissza Balázsnak.
Ő nem engedett és letette a telefont. Pár perc múlva ismét felhívták egy újabb ajánlattal: szálljon be a javítási költségekbe. Balázs ekkor a sarkára állt és közölte a vevőkkel, hogy egy forintot sem ad és ha gondolják, indítsanak polgári pert a hibák miatt. Ekkor kicsit elszabadultak az indulatok a vonal túlsó végén, mert Balázs szerint a vevő édesapja indulatosan azt mondta, hogy felrobbantja az autót. Ő ismét letette a telefont, végül kapott egy sms-t az eredeti érdeklődőtől, hogy maradjon minden a régiben, majd megjavíttatják valahogy az autót.
Mivel Balázs ekkor már biztos volt abban, hogy be akarták csapni, a következő napokban Tiborhoz (a mostani cikksorozat első epizódjának szereplőjéhez) hasonlóan figyelni kezdte a Használtautó.hu és a Jófogás hirdetéseit, hátha feltűnik az autó.
A Mazdát amelynek állítólag összedőlt a kuplungja a hazaúton és amúgy is volt négy súlyos hibája, 575 ezer forintért hirdették meg március 17-én. A hirdetésben azt írják, az autó karosszériája korához képest szép állapotban van, illetve, hogy az autó napi használatra azonnal alkalmas, ami legalábbis kétséges az egy héttel korábban rendezett minidráma tükrében.
A fenti eset alapján a következőket javaslom, ezúttal csak vázlatosan:
- Soha ne egyedül adják el használt autójukat.
- Balázshoz hasonlóan készítsenek hibalistát, és ezt írassák alá a vevővel.
- Az utólagos reklamáció során ragaszkodjanak ahhoz, hogy a vevő mutassa meg a "meghibásodott" autót.
- Telefonon semmilyen egyezséget ne kössenek zsarolásgyanús helyzetben, még akkor sem, ha tartanak a vevők bosszújától.
- Egyetlen magáneladó sem köteles csak úgy visszavenni egy autót, ha a vevő erősködik.
Bár úgy tűnik, a hűtőfolyadék-beszennyezős módszer átmenetileg pihenni ment a köztudatból, mióta bejárta a magyar sajtót Tibor esete, azért van még kreativitás az eleve csalásban gondolkodó autóvásárlókban.
János néhány napja adta el az autóját. Az Opel Astra H-t 2014-ben vásárolta, időközben megtudta róla, hogy korábban alaposan összetörték az elejét, ráadásul a most ezüst színű autó 2012-ben még fehér volt a vizsgafotók szerint. Amikor március 16-án egy korábbi sikertelen kísérlet után másodszor is elszánta magát az eladásra, elég őszintén fogalmazott a hirdetésben. A vevők ugyanolyan sietősen jöttek mint Balázs Mazdájáért, de ezúttal még próbakör sem volt. Érdekesség viszont, hogy bár János, állítása szerint nem akarta elhallgatni tényt, a telefonon nem említette az, hogy az Astra számlálóját a korábban kétszer visszatekerték 30-30 ezer kilométerrel, a vevők viszont lekérdezték az autót a rendszám alapján a Jármű Szolgáltatási Platformon. Így az eredeti 750 ezer forint helyett felajánlotta, hogy 700-ért vihetik az Opelt és végül 620 ezer forintban állapodtak meg.
Az átadást követő másfél órán belül ismét csörgött János telefonja és ekkor bánta meg, hogy nem ragaszkodott a próbakörhöz. Az Opel új gazdája jelentkezett és állította, hogy menet közben elkezdett morogni a váltó ötödik fokozatban.
Az illető közölte, hogy felhívja a szerelőjét, majd ismét jelentkezik és megmondja Jánosnak, hogy mennyi pénzt szeretne visszakapni a vételárból a javításra, illetve felajánlotta, hogy visszahozza az autót. Olvasónk a második lehetőséget választotta: hozzák vissza az autót. Mindezt azért írtam le, hogy önök is döntsenek úgy mint ő, ha egy ilyen helyzetben gyanakodni kezdenek, hogy éppen hintába ülteti önöket egy csaló.
A vevő természetesen nem vitte vissza az állítólag váltóhibás Opelt Jánosnak, sőt, amikor a vevő egy nappal a vásárlás után feltette a Hahura az autót, egy szóval a sem említette a hirdetésben a korábbi sérülést, az óratekerést, vagy a váltómorgást, illetve, hogy hamarosan ki kell cserélni a vezérműláncot. Ezt az Astrát most 1 millió 130 ezer forintért veheti meg bárki, ahogy írják: VEZETETT SZERVIZKÖNYVEL, kulturált utastérrel, egyedi belsővel.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
