Ha van még dobhártyád, nem voltál elég közel
Az első képes összefoglaló után álljon itt egy újabb galéria a Hungaroring Classic eseményeiről, bár egy több száz képes gyűjtemény sem foglalná össze azt a rengeteg csodás öreg vasat, amiket kihoztak a Hungaroringre versenyezni, vagy csupán megsétáltatni. Szemezgessünk hát még egy jóízűt, némi Porsche-túltengéssel!
Kezdjünk egy igazi legendával 1990-ből. A Porsche 962 C 3 literes, duplaturbós motorjával és ötsebességes kézi váltóval a Group C mezőnyét erősítette, az Alpha Racing Team színeiben pedig a 1990-es 24 órás futamon Le Mans-ban ez a típus szerette meg az összetett harmadik helyezést. Hihetetlenül hosszú karriert futott be a modell, hiszen 1984-től egészen a 90-es évek közepéig használták apróbb módosításokka olyan nevek, mint Mario Andretti vagy Thierry Boutsen. Ebben a sikeres időszakban 21 konstruktőri címet nyertek vele.
Hangorkán. A sikánból egyszerre kigyorsító C csoportos autók hangja azt hozta vissza a Ringre, amit a Forma-1-ben a hibridkorszak bevezetése óta hiányolunk, a dobhártyákon citerázó, mindenféle beszélgetést kettétörő, agresszív ordítást.
Forró betonon hasalok – énekelhette volna Mike Wrigley a kanárisárga Spice SE89C kormányát tekergetve, ám inkább komolyan vette a versenyzést, és második helyre hozta be az autót a hétvége második C csoportos futamán.
Közelarc 1. A C3a csoportban is találtunk Porsche 962c-t, ez a gyönyörű példány 1991-ből való.
Közelarc 2. Autólegendák ide vagy oda, ahol Dorka, a motorozást kedvelő máltai selyemszőrű felbukkant a korhű szemüvegében gazdája, Giorgio hátizsákjában, ott azonnal ellopta a show-t. Akárhány millió dollár röfögtetett keresztül éppen a paddockban bámészkodó tömegen, biztosan minden szempár rájuk szegeződött.
A velem egyidős 76-os Porsche 936 GT2 kidugta a klasszikus orrát a boxból, ellenőrizni a folyton változó időjárási körülményeket. Így mégis csak könnyebb eldönteni, milyen alkalomhoz illő gumikat húzzon fel.
7 liter ide, 720 lóerő oda, gyűlnek a fellegek a Le Mans-i menő Silk Cut Jaguar XJR8 feje felett. Egyikük végül be sem fejezte a futamot, ahogy 1987-ben is technikai problémák sújtották mindhárom autót a 24 órás versenyen.
Group C cockpit intim félhomályban.
Itt pedig egy másik, immár magamutogató sportbelső 1923-ból. Igazi klasszikus Le Mans-pornó a hőskorból. Ízlelgesdük kicsit : ez a Salmson nyerte az 1923-as Lemans 1.1 literes kategóriáját, hol lát ilyet a földi halandó, ha nem itt, ahol még meg is érintheted?!
Tömeg, tömeg mindenhol. Óriási siker lett a második Hungaroring Classic, 45000 néző látogatott ki a rendezvényre, ami a felhozatalt tekintve kicsit sem meglepő. Szerintem a következőn lesz ez még durvább is.
Bár ez a Super 7 bánatosan tűri a felhőszakadást, a folyamatosan változó idő sem szegte kedvét a látogatóknak, ami minimum meglepő a többi Hungaroringen tartott eseményeket tekintve.
Pálya szélén sátoroznak a különböző klubtagok. Rengeteg hazai márkaklub is kitelepült, olyan helyeket is belaktak erre a néhány napra, amikre még nem nagyon volt példa egyéb rendezvényeken. Így esett meg, hogy ezúttal a szemfüles nézők egy jókora csoportja például szinte közvetlenül a pálya széléről figyelhette a versenyeket, csupán egy szalagkorlátnyira és egy szalagnyira állva a pályától.
Porsche-duett gumifüstre és féktávra komponálva.
Carlos Tavares, ex-Nissan- és Renault-fejes, jelenleg PSA-elnök Loláját ugratja.
A C csoportos vasalódeszka-kiállítás első három helyezettje a pódium előtt, a második versenyük után. Nissan-Spice-Spice a sorrend.
Az ünneplés a dobogón pont okyan, mint bármilyen autósport rendezvényen. Kivételt azok képeznek, akik több autóval, akár több kategóriában is rajthoz állnak, ez nem ritka a Classic hétvégéken. Nyilván ők azok, akik nem állnak neki pezsgőt vedelni.
Szépségverseny, táncbemutató, zenekarok – ha az ember szeme túlcsordul a látványtól és a hangoktól, akkor is volt mit nézni, a számtalan food truck között kóvályogva.
Ennél közelebb néző nem kerülhet az eseményekhez. Nem csupán a sátrak alól, de még a boxokból sem zavarták ki az érdeklődőket. Akkor sem, ha éppen futamhoz készülődtek, óriási élmény hallgatni, szagolni ezeknek a brutális állatoknak a beindítását.
A mezőny jó részének rendesen égett a kezük alatt a munka, illetve az el nem égetett üzemanyag a kipufogócsövekben, amik valóban inkább kémények.
Persze vigyáznak egymásra és a sokszor eurómilliókat érő autókra a versenyzők, ám ez senkit nem tart vissza a kemény csatáktól és előzésektől. Voltak is jónéhányan, akik besokallva a sóderágyban kötöttek ki a három napig tartó őrület során.
Az egyórás Classic Endurance verseny során például kitartóan gyilkolták egymás a lenyűgöző, BMW motoros TOJ és a meseszép Lancia Beta pilótái.
Ahol a ló is megizzad.
Ha már ezúttal a kenyeres Ferrari hiányzott, esetleg egy jó Maserati 300S 1957-ből, úgy hat és félmillió dollárért?
Shelby Cobra orrpornó a rapszodikusan szakadó esőben.
Gyertek legközelebb a pálya szélére, ezúttal szó szerint!