Percek alatt porig égett olvasónk BMW-je az autópályán
Kigyulladt, és percek alatt porig égett olvasónk BMW-je az M6-os autópályán. József szinte szó szerint pokoli pillanatokat élhetett át, amikor egy apró pukkanást hallott, majd elkezdett dőlni a kocsiba és a kocsiból a füst.
A nyolcéves, rendszeresen karbantartott autó minden előjel nélkül kapott lángra menet közben. József tudta, hogy autóját olyan motorral szerelték, amivel már előfordult ilyesmi, de már korábban elvitte autóját a visszahívásos akcióra, ahol elvileg orvosolták a veszélyt okozó hibát. Az autóst mindenesetre ez nem vigasztalta, amikor ott állt kocsija mellett és végignézte, hogyan válik a tűz martalékává a leállósávban kedvenc BMW-je.
Az eset után József levélben kereste meg a márkaképviseletet, amit szerkesztőségünkhöz is eljuttatott.
„Az M6 Budapest felé tartó szakaszán haladtam, amikor szisszenő-pukkanó hangot hallottam, utána a motor kismértékben felpörgött. A visszapillantóban megláttam a mögöttem hömpölygő füstöt. Akkor kezdtem észrevenni, hogy az utastérbe is szivárgott be a füst. Azonnal vészvillogót kapcsoltam, majd megálltam a leállósávban, akkor már lángolt az autó motorháztető alatti része. Három arra haladó kocsi azonnal megállt, elmondásuk szerint azt látták, hogy az autóm lángnyelvet húzott maga után. Amikor kinyitottam a motorháztetőt, füst és lángnyelvek csaptak ki. Négy oltókészülékkel próbáltuk a tüzet a jármű alatt és a motortérben oltani, eredménytelenül. Az autó percek alatt menthetetlenül kiégett! Erről a motorról már nem egy esetben olvastam hasonló történeteket, már kellő időben, 2019-ben megkerestem Önöket (a BMW-t - a szerk.) és részt vettünk a visszahívásban (EGR), melyet a Rack-Budaörs szervizben elvégeztek. Az autó tökéletes műszaki és esztétikai állapotban volt, egyedül én vezettem és a karbantartásról messzemenőleg gondoskodtam. Tudom, hogy ez egy 2014-es személyautó, de számomra értéket képviselt, szerettem. Az eset és utóhatása iszonyatosan megviseltek és megviselnek, nem kívánom senkinek az érzést!”
A BMW hibázott, de a te autód ég ki
Bizarr, ahogy a cég a súlyos konstrukciós hiba ügyét kezeli. Még több mint négyezer autó lehet veszélyben Magyarországon.
Egyébként József előző autója is egy itthon vásárolt, 0 km-es BMW volt, saját tapasztalata alapján joggal bízott a márkában. A www.karterito.hu jogászai, dr. Kozma Tamás és dr. Tajti Szabolcs szerint a szavatosságra ebben az esetben már nem lehet alapozni.
Ezt a konkrét 525 xD Touringot, az elhíresült N47 motorkóddal szerelt erőforrással szintén itthon, négyéves korában, a cége nevére vásárolta olvasónk. Ennek is jelentősége van a további lehetőségek tekintetében. Tamásék egyből felhívják a figyelmet, hogy (akár használt) autó vásárlása esetén két év kellékszavatossággal tartozik az eladó, amennyiben a vásárló magánszemély, ám mivel a vevő ebben az esetben cég volt, így nem minősül fogyasztónak, és ilyen esetben csupán egy év a szavatosság, ez pedig már nyilván letelt. Sőt, a 2019-es visszahívásos javításra is csak egy év a kellékszavatosság, így ha itt történt hiba, már az alapján sem lehet igényt érvényesíteni.
Itt van viszont egy lehetőség, az elévülés nyugvása, amelyre hivatkozhat a vevő, különösen úgy, hogy számos típust akár tíz év elteltével is visszahívnak gyári akciók keretein belül. Ez akkor állhat fenn, amennyiben a vevő az eredeti határidőn belül menthető okból nem tudja a követeléseit érvényesíteni (mert például nem volt korábban felismerhető, hogy a termék rejtett hibával rendelkezik) és ilyenkor az akadály megszűnéséhez képest három hónapon belül per indítható, így azt jelen esetben legkésőbb február elején bíróságra kell adni!
Egy nyolcéves autó megsemmisülése (ha prémium, ha nem, egyéb márkák esetében is sok eset vált publikussá az elmúlt néhány évben, mi is részletesen foglalkoztunk a sorozatosan kigyulladó BMW-k eseteivel, annak okaival) a jogérzetet tekintve is különösen bosszantó és felháborító - igaz, meglehetősen nehézkes, hosszadalmas és kétséges a végeredménye annak, ha valaki pereskedésre adja a fejét.
A per előtt azonban a legfontosabb a tűz okának megállapítása, ami szakértői kérdés. Az, hogy itt is a kiégésre hajlamos motorral szerelt autóról van szó, még nem elég bizonyíték egy perben, hisz elvileg más oka is lehet egy tűznek. Erre hivatkozik a magyarországi importőr is a válaszlevelében, változatos lehetséges okokat említve, felajánlva egy szakértői vizsgálatot, aminek összegét magukra vállalják, amennyiben valóban gyártási hibára visszavezethető okok álltak fent. Ha a szakértő igazolja, hogy egy rejtett gyártási vagy szervizelési hiba okozta a tüzet, lehet értelme belevágni a perbe az eladóval vagy a szervizelést végző céggel szemben. Ennek eredménye döntheti el a felelősség kérdését is (kvázi azt, hogy kit érdemes perelni, akár a javítást végző szervizt, vagy az eladó lízingcéget is)
Olvasónk szerencsére rendelkezik CASCO biztosítással, ami várhatóan az autó árát meg fogja téríteni, nyilván az önrész és a roncs értékének levonásával. A CASCO-igény érvényesítése nem akadályozza az eladóval vagy a szervizzel szembeni fellépést, így mindenképpen ezzel érdemes kezdeni, hisz ez szinte bizonyosan sokkal egyszerűbb és gyorsabb menet lehet, de nyilván ez esetben csak az önrész követelhető a perben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
