Minden jó, ha a vége jó! – viharkáros Vitara, utolsó (reméljük) rész
Emlékeztek még Elvira kálváriájára, a viharkáros Suzukival? Az esetet lezáró fejleményt is megéneklem nektek, hogy láthassátok: nincs lehetetlen, csak tehetetlen.
Egy hónapja ott hagytuk abba, hogy Elvira teljesen értetlenül állt a márkaszerviz és a márkakereskedő eljárása előtt. Nem elég, hogy a viharkár után felelősségbiztosításra javított Vitara helyreállítása nem sikerült valami szépen, az emlékei szerint korábban tett beszámítási ígéret is szertefoszlott. A márkaimportőr által küldött központi válaszlevél szerint a sérült autó beszámítására sosem tettek ajánlatot, az nem is állt soha szándékukban.
Fa dőlt a Suzukira, Elvira csalódott a biztosítóban és a márkaszervizben is
A vihar után Elvira attól félt, hogy senki sem téríti majd a kárt. Szerencsére tévedett, de a valódi kálvária csak ezután kezdődött.

Elvira január végén leadta hát az autót a budaörsi márkaszervizben ismételt javításra, másodszorra már biztosan sikerül szépen megcsinálni alapon. A márkaszerviz hamar ki is javította a korábbi javítás során keletkezett makulákat, aztán február elején visszaadta az autót tulajdonosának.
Az események viszont nem várt fordulatot vettek.
A beszámításra vonatkozó nemleges válaszát módosította a márkakereskedés, végül 3,5 millió forintos ajánlatot tett az autóra.
Amiatt érdekes ez, hogy januárban még kifejezetten elzárkóztak ettől. Na meg amiatt is, hogy az autó javítás utáni hivatalos Eurotax értéke 5,4 millió forint volt.

Érthető módon Elvira eddigre már elvesztette bizalmát a budaörsi márkaképviseletben, és a beszámítási árat is irreálisan alacsonynak tartotta. Ezért - nincs mit veszíteni felkiáltással - áthajtott az érdi Suzuki Di-Fer márkaképviselethez, ahol
új ügyfélként kért árajánlatot egy új Vitarára, a régi beszámítása mellett.
Ő lepődött meg a legjobban, amikor azt a választ kapta, hogy ennek semmi akadálya, 4,5 millió forintért minden további nélkül beszámítják a budaörsi márkaszerviz által kétszer javított autót az új vételárába.

Hogy mi változott? Elvira szerint semmi, talán a kitartó kilincselés és a sajtónyilvánosság elegye hozta meg gyümölcsét, de az is lehet, hogy csak a vak szerencse áll a fordulat mögött. Igazából mindegy is, az új Vitarát már megrendelte, a régit pedig elengedte lélekben.
Az érdi márkakereskedés felkeresése előtt még tartott attól, hogy az alvázszám alapján lekérdezett és beazonosított autót egyáltalán nem számítják be, vagy csak a Budaörsön kapott 3,5 millió forintos ár mellett lesznek rá nyitottak. Azonban nem így történt. Az 5,4 milliós Eurotax értéktől még mindig messze volt az ajánlat, de már ingerküszöbön belülinek értékelte, ezért rábólintott az üzletre.
Érden pedig nem tököltek sokat, azonnal elindították a folyamatot. Három hét alatt lezárták a viharkáros autó hitelét, meghozták a szalonba az újat, átszerelték a menetrögzítő kamerát a null kilométeres autóba. Közben előkészítették az aláírandó papírokat, hogy Elvirának csak alá kelljen firkantania, mielőtt kihajt az új járgánnyal a szalonból.

Lehet így is kezelni a visszatérő ügyfeleket. Egy jól prosperáló vállalkozás pedig tudja, hogy a visszatérő ügyfél aranyat ér, a márkahűség pedig jutalmazandó. Lám-lám, az autókereskedelemben sem a szavak számítanak, hanem a tettek. A tanulság mindenesetre ezen felül is adott:
A nem, az inkább talán, de néha akár igen is lehet, ha márkán belüli beszámításról van szó!
Figyelem, csak akkor írj, ha elfogadod, hogy a történeted feldolgozhatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
