- Magazin
- Közélet
- adac
- téligumiteszt
- futásteljesítmény
- goodyear
- michelin
- hankook
- pirelli
- vredestein
- dunlop
Mennyit fogyasztanak a téligumik? Melyik a legjobb választás az ár és a tapadás alapján?
Rendhagyó rangsort készítettünk az ADAC-tesztben legjobban szereplő téligumikról.
- A 10 ezer kilométerre vetített kiadás alapján is listáztuk az ADAC által vizsgált téligumikat.
- A 205-ösöknél kiderült, hogy a vezetésbiztonsági - tapadási - szempontból jobban teljesítő gumikra felárat kell fizetni. A 215-ösöknél kicsit más lett a képlet.
Két méretben tesztelte a német autóklub, az ADAC idén a téligumikat, a 205/55 R16-osok között egy gumi, a Winrun Winter-max A1 WR22 bukott meg. A 215/55 R17-eseknél viszont három abroncs - a Triangle WinterX TW401, a Kenda Wintergen 2 KR501 és a Davanti Wintoura+ - nem ment át a vizsgán - derült ki az összesített végeredményből, amelyről az alábbi cikkben számoltunk be részletesen, bemutatva a legjobban szereplő gumikat is.
Ezeket a téligumikat felejtse el! Akkor mégis melyiket érdemes?
Két méretben összesen négy gumi bukott meg az ADAC tesztjén.
Az összetett eredmények mellett érdemes részletes teljesítményeket is megnézni. Például azt, hogy a vezetésbiztonsági szempontok - elsősorban a tapadás - és a becsült futásteljesítmény, valamint az ár függvényében hogyan szerepeltek a tesztelt gumik. Arra is kíváncsiak, hogy 10 ezer kilométert hány forintból tesznek meg a vizsgált gumik.
A kisebbek listája
Az ADAC szerint a 205/55 R16-os abroncsokkal kerekítve 33-53 ezer kilométert lehet megtenni. A legalacsonyabb érték a Vredesteinre, a Pirellire és a GT Radialra jellemző, a legjobb háromban van a Hankook, a Michelin és a Goodyear terméke.

Ha a vezetésbiztonsági tényezők alapján a legalább "megfelelő" vagy annál jobb minősítést, azaz az ADAC-os osztályzás alapján 3,5 pontot vagy kevesebbet gyűjtő hét abroncsnál az árakkal együtt nézzük a gumikat, az összesített végeredményhez képest más sorrend alakul ki.
Gumi | 10 ezer kilométerre vetíített ár (forint) | Teljes ár (forint) | Becsült futásteljesímtény (kilométer) | Helyezés a vezetésbiztonsági tényezők alapján |
Hankook Winter i*cept RS3 | 7 745 forint | 40 891 forint | 52 800 km | 5. (holtverseny) |
Dunlop Winter Sport 5 | 9 375 forint | 45 655 forint | 48 700 km | 5. (holtverseny) |
Falken Eurowinter HS02 | 9 385 forint | 39 700 forint | 42 300 km | 6. |
Goodyear UltraGrip Performance 3 | 10 188 forint | 50 022 forint | 49 100 km | 2. |
Michelin Alpin 6 | 10 447 forint | 55 580 forint | 53 200 km | 3. |
Nokian Tyres Snowproof 2 | 11 137 forint | 42 876 forint | 38 500 km | 4. |
Continental WinterContact TS 870 | 11 602 forint | 50 816 forint | 43 800 km | 1. |
Forrás: ADAC, Totalcar-számítás
Bár az összesített és a vezetésbiztonsági eredmény alapján a Continental gumija lett a legjobb, ám a futásteljesítménye és a relatív magas ára miatt a 10 ezer kilométerre jutó kiadás itt a legmagasabb. A vezetésbiztonsági szempontok alapján szintén jól szerepelt a Michelin és a Nokian gumija, ám a futásteljesítmény és az ár kombinációja miatt ezek is hátrébb sorolódnak. A Goodyear került középre. Míg a mostani az összevetésben a Hankook járt a legjobban, megelőzve a Dunlop és a Falken abroncsát. Fontos azonban még egyszer kiemelni, hogy szóban forgó listán az első három helyen lévő abroncsok vezetésbiztonsági szempontból holtversenyben az ötödik, illetve hetedik helyet szerezték meg.
Ez pedig a nagyobbaké
Az előbbi forgatókönyv alapján rendszereztük a másik, 215/55 R17-es gumikat is. (Így csak azok vannak feltüntetve a táblázatban, amelyek 3,5 pontot vagy annál jobb eredményt értek el a vezetésbiztonsági ADAC-osztályozás alapján.) A becsült futásteljesítmény ezeknél a gumiknál - szintén kerekítve - 36-58 ezer kilométer.

Az árakkal együtt nézve az összesített végeredményhez képest ennél a méretnél átrendeződött a mezőny. A Semperit került az élre, megelőzve a Hankookot és a Dunlopot, utóbbi vezetésbiztonsági szempontból az első helyen áll a Goodyear gumijával együtt.
Gumi | 10 ezer kilométerre vetíített ár (forint) | Az ADAC által megadott eurós átlagból számolt ár (forint) | Becsült futásteljesítmény (kilométer) | Helyezés a vezetésbiztonsági tényezők alapján |
Semperit Speed Grip 5 | 11 057 forint | 59 153 forint | 53 500 | 4. (holtverseny) |
Hankook Winter i*cept RS3 | 11 838 forint | 58 359 forint | 49 300 | 3. (holtverseny) |
Dunlop Winter Sport 5 | 11 844 forint | 64 314 forint | 54 300 | 1. (holtverseny) |
Goodyear UltraGrip Performance 3 | 12 773 forint | 73 445 forint | 57 500 | 1. (holtverseny) |
Firestone Winterhawk 4 | 15 005 forint | 57 168 forint | 38 100 | 6. |
Giti GitiWinter W2 | 15 069 forint | 61 932 forint | 41 100 | 5. |
Vredestein Wintrac Pro | 15 115 forint | 62 726 forint | 41 500 | 2. |
Pirelli Cinturato Winter 2 | 15 590 forint | 72 651 forint | 46 600 | 4. (holtverseny) |
Yokohama BlueEarth Winter V906 | 16 681 forint | 59 550 forint | 35 700 | 3. (holtverseny) |
Continental WinterContact TS 870 | 17 420 forint | 75 430 forint | 43 300 | 4. (holtverseny) |
Forrás: ADAC, Totalcar-számítás
A 205-ösöknél tehát az látszik, hogy a jobb vezetésbiztonsági eredményt elérő gumikra felárat kell fizetni a többiekhez képest. A 215-ösöknél ugyanakkor az előbbi méretnél jól szereplő abrcsoncsok nem feltétlenül szerepeltek ugyanolyan jól. Utóbbiaknál az látszik, hogy a futásteljesítmény-alapú ár/érték arányt nézve a Dunlop tűnik az egyik legjobb választásnak.

Természetesen az előbbi rangsorolás messze nem teljes körű. Ebben és a korábbi cikkben kizárólag az ADAC által tesztelt gumik szerepelnek. Jó lett volna, ha egy-egy vállalatcsoporthoz tartozó márkák közül több is bekerül a szórásba. Vannak ugyanis gumimárkák, amelyeknek egyik méretben sem osztott lapot az ADAC, ilyen például a Bridgestone, a Toyo, a Kleber vagy éppen a Barum. A különböző méreteknél pedig nem teljesen ugyanaz volt az összeállítás, ez részben abból látszik, hogy a 215-ösöknél nem tesztelték egyebek mellett a Michelin vagy a Falken gumiját, amelyek a 205-ösnél viszont benne voltak a pakliban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
