Minden idők egyik legsikeresebb túraautója és egy igazi legenda az első BMW M3-as, mely azért született, hogy legyen mivel versenyezni a DTM-ben. A homologizációs szabályok 5000 példány legyártását írták elő, aminek bőven több mint a háromszorosát készítették el a gyártás 1991-es befejezéséig. De még sosem volt annyira jó, mint a Redux Leichtbau továbbfejlesztett E30 M3-asa.

1985-ben mutatták be az eredeti és első M3-at a Frankfurti Autószalonon és mára igazi ritkaság lett, szinte minden darab egy gyűjtői kincs, pedig sok szempontból bőven van mit csiszolni rajta. Ez viszont csak nagyon kevesen vállalják be, de Simon Lordban megfordult a gondolat, hogy milyen volna az az M3-as, ami még a Sport Evolution felett állna. A karosszéria könnyítése mindig hatásosan javítja a dinamikát és az autó mozgását is, ezért a Redux szénszálas elemekkel szereli fel az E30-ast, melyek összesen csupán 42 kilogrammot nyomnak. Utasterének hangulata megmarad az eredeti, de a különböző extrákról és a bőr, alcantara vagy szövet kárpitozásról persze, az ügyfél dönt.
Komoly munka van már az előkészítésben is, hiszen a bódén 4000 munkaórát dolgoznak, hogy a lehető legjobb formába hozzák, az építési idő pedig 18 hónap. Fényezés több mint 550 órás előkészítés után kerül az autóra, majd a festés után több körben nedves csiszolás és polírozás jön, hogy olyan legyen, mint a borotválkozó tükör. Ezt követően zárt trélerben szállítják a londoni Topaz Detailing műhelyébe, ahol védőfóliába csomagolják.
S14-es négyhengeres, szívó benzinmotorja 2,3 és 2,5 literes változatban kerülhet a Redux M3-asába, melybe BMW Motorsport főtengely és MoTeC vezérlő kerül. Igény esetén alumínium motorblokkot és szelepfedelet is készítenek. Hozzá Inconel kipufogórendszer csatlakozik és nem marad el az 5 sebességes dog leg kiosztású váltó sem, ahol balra lent van az első fokozat. A teljesítmény-tömeg aránya 198 lóerő/tonnáról 260-ra nő.
40 és 50 mm-rel szélesebbek a kerékjárati ívek, hogy aláférjen a technika. Pókhálós BBS-eket idéző felnije mögött elöl 362 mm-es féktárcsák vannak, 6 dugattyús AP Racing nyergekkel, hátul pedig 315 mm-es tárcsák és 4 dugós nyergek.
30 példányt készítenek belőle, és nem kétség, hogy ezzel minden idők legjobb E30 M3-asai állnak majd elő, melyek tényleg azt adják, amiről a legendák szólnak. Amennyiben épp nem áll a birtok végi pajtában egy megfelelő alany, akkor a Redux európai kapcsolati hálózata felkutatja a megfelelő autót és megszervezi a szállítást és a vámkezelést is. Az restomod M3-as szervizeléséhez is akadnak már partnereik.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
