Meg kellett állnom egy pillanatra, amikor a Parkoló Parádén megláttam az OT-s rendszámot az R129-es SL Mercedesen, hiszen ez egy műanyag lökhárítós modern autó, amivel ma is szívesen krúzolnék végig a rakparton egy kellemes nyári estén. Kegyetlenül múlik az idő, így kerül egyre messzebb a múltba az 1989-es Genfi Autószalon is, ahol bemutatták a Mercedes-Benz luxuskabrióját.
Mert az SL ekkorra már tényleg nagyon nem az a sportautó volt, mint a sirályszárnyas, hanem egy kellemes gran turismo, nyitható vászontetővel, kényelmes bőr ülésekkel és klímával, Bruno Sacco tömbszerű csomagolásával a W124-es rövidített padlólemezén. Még mechanikus kilométerszámlálója van, a korszakra jellemző sárga búrájú irányjelzői és a jellegzetes, bordázott hátsó lámpák, melyek akkor is láthatóan világítanak, ha az autót már összekoszolta az utazás.
1989-ben indult be a sorozatgyártás a németországi Brémában és frissítésekkel, több limitált kiadással egészen 2000-ig húzta az SL. 1990-ben még nem tengerpartnyi hosszban sorakozó villanyautókból állt a mezőny, a Citroën XM nyerte az Év Autója címet 390 ponttal, de mögötte rögtön ott volt az R129-es is.
Motorválasztéka a soros vagy V elrendezésű hathengeresektől egészen a 7,3 literes V12-ig tart. Közel 1,9 tonnás autó az 500 SL, melynek M119-es 5,0 literes V8-asa több mint 320 lóerős és 450 Nm nyomatéka van, amivel 7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és megfutja a 250 km/órás sebességet is.
118 ezer kilométerrel, fekete metál fényezéssel és fekete bőrbelsővel látszólag ez is csak egy szépen tartott 500 SL, de ennek a különlegességét nem a kombináció adja, hanem a 996-os alvázszám, tehát az első ezer példány egyike ez a Portugáliában 45 ezer euróért hazavihető autó.
Visszapillantó
Nézd meg a sirályszárnyas Mercedes SL-t a Totalcar Youtube videóján!