Vérnarancs Lamborghini Murcielago, kézi váltóval
1998 és 2005 között a perui születésű belga Luc Donckerwolke volt a Lamborghini formatervezési vezetője, akinek a kezei között született meg az első teljesen Volkswagen csoportos uralom alatt fejlesztett modell, ez lett a 2001-ben bemutatott Murcielago, mely egyúttal az első modell volt az új dizájnnal. Ahogyan azt a lamborghinis hagyomány diktálja, a Murcielago is egy legendás spanyol harci bikáról nevezték el, ami túlélt egy 79-es córdobai viadalt.
Maguk mögött hagyták a ‘90-es évek lekerekített formáit és a Diablo utódját már a ma is használt élekkel gazdagon telepakolva rajzolták meg, ami közel áll a szintén éles, de letisztultabb Countach-hoz. Mert a Murcielago is pontosan azt a vonalat viszi tovább, hiszen ennek is ollószerűen felfelé nyíló ajtajai vannak és szívó V12-es motorja az utastér mögött.
6,2 literes, 12 hengeres motorja 7500-nál 580 lóerőt ad le, mellé 650 Nm nyomatéka van, hozzá összkerékhajtása és ebben az esetben nyitott kulisszás, sétapálcás karú kézi váltója. Ezzel valamivel több munkát kíván a nagyjából 4 másodperces 100-as sprint, de ennek a motornak jó móka lehet kézzel dirigálni, mint egy karmester.
Önmagában a három pedál és a kézi váltó kívánatosabbá teszik a Floridában árult autót, melynek 2006-ban cserélt óracsoportja most valamivel több mint 8000 mérföldet mutat. Vérnarancs metál fényezésű bódéja alatt a tipikus Murcielago felnik vannak elöl 245/35, hátul pedig 335/30-as Continental ExtremeContact Sport gumikba csomagolva.
Barna és fekete bőrrel varrott belterében még nincs az a vadászgépes hangulat, mint a mai Lamborghinikben, de benne van az olasz kisipari báj, mert minden kapcsoló ismerős lehet már más autókból. Talán pont ezért kicsit lenézett modern Lamborghini volt a Murcielago, de az nem kérdés, hogy idővel ez is beérik majd.