Pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, ahol mérőpadra küldjük a ti autóitokat, hogy kiderüljön, mennyi erő maradt bennük sok év, vagy akár több százezer kilométernyi használat után. Több mint 900 jelentkező várja, hogy az ő autójára essen a választásunk, és rengeteg köztük az izgalmas autó. Ezúttal egy közkedvelt, rajongott modellnek adjuk meg a lehetőséget, hogy bizonyítson az Autokorbel hitelesített, professzionális mérőpadján.
A hetedik generációs Honda Accord megjelenésekor a Honda kiemelten foglalkozott az ergonómiával. Felméréseket készítettek Európában és Amerikában is a vásárlói igényekről, az elvárásokról. A marketing azt mondta, hogy az autó 95%-ban új a korábbi modellhez képest.
Teljesen új fejlesztés volt mérésünk főszereplője a kétliteres, benzines i-VTEC motor is, melynek szelepvezérlése nem állásos szabályzással működött, és egy adott fordulaton átkapcsolt, hanem fokozatmentesen, sok paramétert figyelembe véve állt át annak érdekében, hogy a motor alul is nyomatékos, illetve széles fordulatszám-tartományban terhelhető, ugyanakkor magas fordulatú is legyen. Nemcsak időben változhat a vezérlés, hanem az egyik szívószelepet részterhelésen zárva hagyja, hogy nagyobb légsebességet érjen el a beáramló levegő, így jobb porlasztás és örvénylés van az égéstérben.
Bonyolult jelfeldolgozás, mechanikailag is komplikált motor az i-VTEC, ennek ellenére megbízható és tartós, mondhatnánk, hogy igazi Honda-minőség. Nagyon vártuk a mérést, hangtalanul gurult be a mérőpadra a fehér Accord, gyorsan lerögzítették és elkezdődött a mérés.
Nézzék meg a videót, nem akarom ellőni a poént, azt azonban el kell mondanunk, hogy széria, utcai autóban négyhengeres motor még nem szólt ennyire szépen. Gyárilag 155 lóerőt kellett volna tudni 6000-nél, 190 Nm-t 4500-nál, a végén kiderül, hogy tudja-e, az azonban biztos, hogy még a mérőszemélyzet is elismerte, hogy az ilyen szépen éneklő, 7000 körüli leszabályzású, érces hangú motor nagyon ritka.
Padra tettük, kiénekelte a hétezres fordulatszámot, kielemeztük a görbéket, nézzék meg mit szólt a tulajdonos, esetleg már azóta meg is hirdette? Most kiderül, ha pedig nem akarnak lemaradni az Erőmérő újabb epizódjairól, és a tulajdonosok öröméről vagy csalódásairól, akkor iratkozzanak fel a Youtube csatornánkra!
További Erőmérő-Epizódok
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.