Ez az Alfa tuningért könyörög
Totalcar Erőmérő: Alfa Romeo Giulia (2,0 Turbo MultiAir)
Az Erőmérőben profi teljesítménymérő padon vizsgáljuk az autók teljesítményét az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy miről szól hetente jelentkező műsorunk, az indulás óta sorban választjuk ki a korábban jelentkezett önkéntesek autóit. Ezúttal megmérjük a számos díjat nyert és nagyon kedvelt Alfa Romeo Giulia kétliteres turbómotorját, tudja-e amit ígér.
Kevés olyan megosztó és erős érzelmi reakciókat kiváltó márka létezik, mint az Alfa Romeo. A rajongók a dizájnt és a különleges műszaki megoldásokat szokták kiemelni, az ellentábor pedig a hírhedt megbízhatatlanságról és ingadozó általános minőségről beszél.
Vannak azonban tények, amelyeket nem lehet elvitatni. Az Alfa az 1910-es indulásakor elsősorban sportkocsikat és versenyautókat gyártott, és sikereket ért el a versenysportban. Nagyon sok fejlesztés közvetlenül a pályáról került az közúti modellekbe, elsők között alkalmaztak például változó szelepvezérlést az 1920-as évek elején.
A II. világháború után, pénzügyi nehézségek közepette az utcai modellekre kezdtek koncentrálni, ezek akkor is magukon viselték a sportosság jegyeit, bravúros formatervekkel. Később a Formula-1-ben is érdekeltek lett az Alfa Romeo, a hullámzó pályán sikerek és mélypontok követték a márkát, az utolsó nagy változás pedig 1986-ban jött, amikor a Fiat megvásárolta, így olasz kézben maradhatott.
A mérésre érkezett Alfa Romeo Giulia, gyári kóddal a 952-es modell 2015-ben jelent meg, ismét piacra hozva a 75-össel, 1992-ben bezárult hosszmotor, hátsókerékhajtás korszakot. Szintén bravúros formaterv jellemzi ezt a modellt, sportosak a motorok, igazi Alfa lett az új Giulia.
A kétliteres, 200 lovas Turbo MultiAir benzinmotor a belépő, ebből létezik 280 lovas változat is, a Quadrifoglio csúcsmodell 2.9 V6-osa pedig egészen 510 lóerőig nyújtózkodik, a Giulia GTA pedig egészen 240 lóerőig.
Minden tesztben kiemelték, hogy a Giulia alapkivitele is nagyon jó, kiegyensúlyozott és megfelelő dinamikával viszi a sportos hátsókerekest. A motor hagyományos elvekre épül, két vezérműtengely, 16 szelep, változó szelepvezérlés, turbófeltöltő, töltőlevegő-hűtő.
Ez mind jól hangzik, azonban nem tudjuk, hogy mire képes a 280 lóerős motor névlegesen csupán 200 lóerős kistestvére, amely szerkezeti kialakításban szinte nem különbözik az erősebb változattól. Láttunk már hasonló átfedést, és akkor a kistestvér általában közelebb volt az erősebbhez, mint feltételeztük. Ezúttal is erre számítottunk, megmértük az autót és levontuk a fontos következtetéseket.
Nézzétek meg az Erőmérő mai epizódját, a mérés után pedig elemezzük a görbéket és meghallgatjuk a tulajdonos véleményét.
Ha pedig érdekesnek találjátok hetente jelentkező sorozatunkat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert sok érdekes autó jön még az utcáról!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.