A bejáratós autó gyengébb?

Totalcar Erőmérő: Ssangyong Musso Grand (2020)

2020.12.11. 16:52

A Totalcar Erőmérőben ezúttal rendhagyó módon nem olvasóink autói közül választottunk, de ennek fontos oka van. Szerettük volna megtudni, hogy kisebb-e a teljesítménye a névlegesnél egy, az első ezer kilométerénél járó SSangyong Musso Grand 2,2 literes turbódízel motorjának. Az autót kollégánk, Nyegleo a műfaj szakértője hozta el az Autokorbel profi, hitelesített mérőpadjára.

Gondoltátok volna, hogy Ssangyongból annyit adnak el Magyarországon, mint Miniből, Alfa Romeóból, Porschéból, Subaruból? Nem külön-külön, hanem összesen. Ezzel együtt még nem igazán meghatározó elemei az utcaképnek ezek a pickupok, kell egy kis idő az elterjedésükhöz.

A márka története nem ma kezdődött. 1954-ben alapították az elődöket, majd 1986-tól már ezen a néven ismerhetjük a robusztus dél-koreai haszonjárműveket. Az 1991-es Mercedes-együttműködés hozta el az áttörést, amikor az ismert és elfogadott motorral, hajtáslánccal már könnyebben lehetett vevőket találni a Ssangyongokhoz.

Sokáig élt ez a kellemes kapcsolódás: Powered by Mercedes. Sok tulajdonosváltozást követően a Mahindra&Mahindra került többségi tulajdonosként vezető pozícióba. Az a gigacég, amely többek közt a Pininfarinát, a BSA-t, a villanyautóiról ismert Revát, vagy éppen a Peugeot Motocycles-t birtokolja, sőt, még a Ford Indiában is többségi tulajdona van. Érdemes elolvasni Anand Mahindra interjúnkat, egészen hihetetlen dolgok derültek ki a cégről, meg a főnökről is.

Látszólag jót tett az új tulajdonos a Ssangyongnak, hiszen a 2015-ös Tivoli (ILOVIT) formai megújulásával már itt, Európában is eladhatók a típusok. Érvényes ez a Musso Grandra is. Habár a forma megítélése, így a szépség mindig szubjektív, de egyre kevesebb kritikát hallani. Az elődről nézzétek csak meg ezt a 2007-es flottatesztet

A Musso Grand méretei hatalmasak, mindenben egy kicsivel akar többet nyújtani, mint a többiek: kívül-belül. A dupla kabinos, hosszú platós pickup felépítése jellemzően a kategóriatársak által is képviselt receptet követi: alvázas, elöl független, hátul merevhidas futóműve van. Motorja természetesen dízel, mert senkinek sem a legyek hordták össze az üzemeltetési költségre valót, ráadásul a gázolaj és az új autó áfája is fontos tételek a jellemzően cégek, vagy kisvállalkozók által használt autók szegmensében.

Új autó jött az Erőmérőre? Nagyon! Mindössze 955 km volt benne, amikor Nyegleo lepattant a bakról és átadta a kulcsokat Petinek, a műsor állandó méréstechnikusának. Ilyen felépítésű és pláne ennyire keveset futott autót még sosem mértünk a műsor több mint száznyolcvan epizódnyi története során.

Vajon a nyers, dízel pickup-ok teljesítik a gyári értékeket? Kiderítjük nektek. Ha még nem iratkoztál fel a Totalcar Youtube-csatornájára, azt is megteheted. Kommentelni ezúttal is ott és a Facebookon lehet, akár azt is, hogy milyen autóra lennétek kíváncsiak az Erőmérő további epizódjaiban. Aki pedig jelentkezne saját autójával, ide kattintva megteheti.

A linkre kattintva 15% kedvezménnyel kérdezheted le bármilyen használt autó előéletét a Carvertical szolgáltatással, több lekérdezés esetén pedig alig 10 euró egy jelentés ára.

Korábbi epizódok:

Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.