Az arisztokrácia illata
Totalcar Erőmérő: Rover TDV8 – 2007.
Terepjárót lehet elegánsan is gyártani és nemcsak ma, hanem már tizennyolc évvel ezelőtt is lehetett. A Land Rover Range-e jól mutatja, hogy mivel lehet egyeseket lenyűgözni. Vajon van-e olyan modern és időtálló a technikája, mint a külső? A mai Erőmérőben az önmagában is különleges V8-as turbódízel-kivitelt mérjük le az Autokorbel profi, hitelesített mérőpadján.

Hozzávalók (4 személyre): egy autógyár V8-as modellel és terepjáróval is, csipetnyi formaterv, méretek ízlés szerint. Ilyesmire gondolhattak 1969-ben, amikor a személyautók mellé és a közismerten jó terepjáró Land Rover series után bemutatták a Range Rovert. A márkát akár a Safari filmekből is ismerhetjük, de Nagy-Britannia utcaképében szintén meghatározók ezek az autók. A Range receptje átfedésben van a korábbi modellekével: maradt az összkerékhajtás, de kívülről elegánsabb, miközben belül elég egyszerű, műbőrös és praktikus terepjáró volt az első széria.
Már az is kapott egy V8-as benzinmotort, ugyanakkor csupán három ajtaja volt eleinte. Mégis sikeresen debütált a Range, jöttek az újabb változatok, majd az ötajtós kivitel is. Mire a típus a harmadik generációjához érkezett, már valóban egészen más kasztba tartozott, mint a célszerszám Defenderek.

Emlékszem, amikor 2002 tájékán Karlovitz Kristóf megmutatta, és elhozta egy próbakörre hozzám az akkori sajtóautót. Nem fogtam fel a méreteket, nem értettem az eleganciát és a szolgáltatásokat. Mi tagadás, tetszett, de otthonra nem kéne – gondoltam.
Eleganciában szintet léptek. Az ezredforduló utáni Range Roverek tervezéskor és az értékesítés kezdetekor, 2001-ben a BMW tulajdonában állt a márka. Ennek megfelelően elektronikai rendszere és a motorok is a BMW-től érkeztek. V8 benzin, vagy sorhatos dízelmotor volt az alapkínálatban, az előbbi M62B44, az utóbbi pedig M57D30 bajor kódokkal.

Az önhordó karosszéria és a független felfüggesztés légrugókkal sokat javít a kényelem és a terepjáróképesség kompromisszumán. Hamar, szóban forgó harmadik generáció megjelenés után 3-4 évvel jöttek a Ford-eredetű motorok. A V8-as, benzines változat Jaguar-motoros lett akár kompresszorral, a dízel pedig a Ford V8-asa a Lion motorcsaládból.

Az a Ford motor ami Fordba a mai napig nem került be, miközben a cég gyártja továbbra is, de csak más márkák autóiba. Eredetileg a Gemini project keretében a V6 és V8 motorokat tiszta lappal indulva tervezték Dagenhamben. A kétféle változat furata és lökete megegyezik, csak a hengerszám más. Később, 2009-2010-ben mindkét motor lökettérfogatát növelték az eredetiről. A mérésre érkezett V8 a kisebbik “csak” 3,6 literes (később 4367 köbcentis), de DOHC és két turbófeltöltő dolgozik rajta. A már faceliftelt kivitel elég magas felszereltséget is kapott.

Péter, ennek a 2007-es TDV8 jelzésű Range-nek a gazdája már szerepelt korábban az Erőmérőben, mégpedig a századik adásban a Ferrari Mondiallal. Az alábbi fotón a korábbi szereplőnket szállítja utánfutón a nemes vérű angol terepjáró.
A Totalcar Népítélete szerint 8,1-es átlagot ér el ez a típus. Nem meglepő, hogy a fenntartási költségek, teendők a gyengéi és a kényelem 9,4-el kapta a legmagasabb pontátlagot a tulajdonosoktól. Egy korabeli Totalcar-cikkben Gyulavitéztől ízelítőt kaphatunk a korabeli árakról is. Érdemes számolgatni, hogy az előző tulajoknál milyen értékvesztés lehetett.
Indul a szumó
Beszélgetnek a Land Rovernél: - Ej, 4 liter feletti V8-asa minden konkurensünknek van. Dögunalom! Mi legyen? - Rakjunk rá egy kompresszort! - hangzik a válasz.
Mi most a teljesítményt keressük. Lekötöztük az autót az Autokorbel profi mérőpadjára és befogtuk a bemelegített lovakat. A fülem inkább a V8-at akarja meghallani és nem a dízelhangot. Remélem, az előbbiből valamennyi átmegy majd a felvételeinken is.
Szerintetek mennyit tudott a nyolchengeres Range Rover? Nézzétek meg a videót, amelyből ezúttal is minden kiderül! Ha még nem iratkoztatok fel a Totalcar csatornájára, azt is megtehetitek.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
