Az angol autógyártás csúcspontja után vagyunk. A név még mindig ígéretes, a design sok rajongót vonz, de a termékkel kapcsolatban nem mindenki egyformán bizakodó. A Jaguar XJ 1994-től gyártott X300 jelű sorozatának volt 6 és 12 hengeres kivitele is, most a nagyobbik hathengerest a 4.0-t mértük meg.
Ha az angol királynőnek megfelel a Jaguar, akkor másnak miért nem? Persze őt az egészen speciális Daimler DS420-as modellel viszik, de a motor abban is a Jaguar hathengerese. Amit ma mérünk, az viszont már nem az XK motor, hanem a modernizált, AJ16: DOHC hengerfej, 24 szelep, 6 henger, 3980 köbcentiméter. A külső méretei óriásiak, főleg ha az eleve helytakarékosabb V6-okkal hasonlítjuk össze. Viszont hengerenkénti gyújtótrafót, motorvezérlőt, magnézium szelepfedelet, és új dugattyúkat kapott 1994-ben, nyilván az akkori károsanyag kibocsátási normáknak való megfelelőség érdekében.
Érdekesség, hogy ebből a rövid tengelytávú XJ6 4.0 változatból mindössze 2474 készült, de ha az összes kivitelt belevesszük, akkor 53 ezer fölött jár a négyliteres AJ16 számláló - ez már nem is olyan kevés, mindössze három év gyártás alatt. 1997-ben ugyanis leváltotta az AJV8, amit máig használnak.
De az már egy másik történet! Ezt az XJ6-t Attila nem száguldozásra vette, tisztában van az autó problémáival, reálisan látja, mit várhat el. Ritkán, vagy talán sohasem hajtja igazán keményen, de most az Autokorbel görgőin padlógázt kapott a Jaguar, és rendesen leforgattuk. Azokon a görgőkön, ahol nemrég még egy GTR-t hajtottunk 1996-ból – soros hathengeres az is, de ez egy másik kávéház. Vagy teázó? Mindegy, a lényeg: mennyi maradt az eredetileg 245 lóerőre taksált teljesítményből?
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi Erőmérők a Totalcaron
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.