Azért ezt ízlelgetni kell: közel 6,3 liter egy utcai közepes szedánban, mert tényleg: a W204-es C Merci kisebb, mint a ma kapható Golf kombi. De pont ezért roppant izgalmas: sportos méretek és eltúlzott motor, hiszen az AMG sosem a fölényességről szólt, az AMG maga a fölény. A kérdés nélküli, letaglózó erő, a soha el nem fogyó nyomaték, és ehhez elég mindössze a váltót D-be húzni.
Tényleg egy bolond százat csinál, de mi ennek csak örülünk. A 2000-es évek közepe táján indult a trend, hogy a német gyártók indokolatlan méretű szívómotorokat építettek a legkisebb hosszmotoros modelljeikbe. A BMW négyliteres, az Audi 4,2-es szívómotorral szállt be a játékba, ezek voltak az M3 és az RS4, de a Mercis gőg nem hagyhatta, hogy ne az AMG legyen a legerősebb. Ágyúval lőttek verébre, így lett 6,2 literes a V8, amit történelmi okokból 6.3-nak hívnak, és nem a focimeccs emlékére.
Audi RS5, BMW M3, Mercedes C63 AMG - A német V8 aranykora
A kétezres évek végén ezek az autók jelentették a német prémiumtrió csúcsát, de van bennük valami, ami miatt még ma is pokoli jók.
Bárcsak lenne még ilyen lehetőség, hogy egymást licitálva próbálnak a gyártók őrült, túlmotorizált autókat kihozni. A korszak leggyengébb szívó sportszedánja és kupéja is erősebb 400 lóerőnél, és mindegyik kihívás elé állítja a sofőrt, hisz az Audi kivételével ekkoriban még 500 lóerő környékén sem kínáltak összkerékhajtást a sportmorok mellé.
Roland egy érdekes történettel talált meg minket, hiszen az autózás egy AMG-től távoli pontjából, a Subaru felől érkezett a német izomautóhoz. Az autó látszólag remek állapotú, és még pár Brabus logó is előkerült belőle. Az Erőmérő mai epizódját hangosan élvezzétek, mert ilyet nem gyakran hallani. A hőálló ezüst külső akár bele is szürkülhet a Mercedesek világába, de a részleteket nézve látjuk, hogy egy érdekes darabbal állunk szemben. Rendesen megdolgoztattuk a padot, és minidig szerettem ezt az autót, viszont a mérés után jobban kéne, mint valaha.
A turbós Imprezán is elfér a gázszett
A Subaru neve szorosan összeforrt a ralival, így mindenki a turbós, összkerékhajtású változatokat keresi. De azért a fogyasztás sem mindegy!
Kérlek, ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
